ILSKA & HJÄRTSLAG

Så vad tror ni händer på morgonen? Jo..mobilen ringer under lektionen, dolt nummer. Jag känner hur det börjar koka inom mig...jag VET att det är från mvc (mödravårdscentralen) som ringer och säger att min tid idag är inställd. Min tid..som jag bokade för så längesen så Thomas kunde få följa med. Vi skulle ju få lyssna på hjärtljuden.
Vägrar svara av ren ilska, gravidhormoner är inte att leka med... (dessutom har jag lektion.)
Ringer sedan upp, ingen ringer tillbaka, men de hade sagt på min telesvarare att min tid var inställd och att vi skulle boka ny nästa vecka. NÄSTA VECKA? Då kan ju inte Thomas vara med och så måste jag åter igen trixa o dona för att få till en bra tid. (Som min bm (barnmorska) uttryckte sig sist de ställde in en tid och en ny behövde bokas och jag sa att jag hade prov jag inte kunde missa; "Ja, men det kan inte vi ta hänsyn till". Dessutom snorkigt).
Därför blev jag arg, jag ville inte vänta, jag hade ju sett fram emot detta så länge!

Sen kommer jag hem, beklagar mig inför Thomas som är litesmå trött på mitt gnabbandes och alla bekymmer jag plötsligt har fått =) Men sen ringer dom upp, och har fått ett återbud!! Fast jag får komma till en annan bm isf. Men jaja, alla är bättre än den bm jag har nu (gillar henne faktiskt inte så där mycket).

Så vi åker dit och träffar vem då? Jo..världens underbaraste barnmorska! Hon var så go, fast egentligen jobbade hon på förlossningen och var bara där en gång i veckan. Men hon ställde frågor till Thomas och lät honom vara med (förra gången så hoppade bm till varje gång hon såg Thomas och verkade undra vad han gjorde där). Dessutom så ville hon verkligen anpassa nästa besök så Thomas fick en större chans att kunna flexa o vara med.
Och vi fick lyssna på lillgoingens hjärtljud, oj vad fort dom slog! 150slag/minuten ungefär. Förutom detta så skulle jag nu börja med järntabletter (så det har jag gjort) och så fick jag mitt moderskapsintyg :)

Och så passade jag på att fråga om jag inte kunde få byta till henne, och nästa gång får jag komma till henne men sen så är hon inte där förräns september igen, så det blir ju några besök som jag får hitta någon annan.
Men hon var helt underbar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0