JAKTEN PÅ FRALLORNA

Igår så var det besiktning på lägenheten. Det var så mysigt (inte besiktningen) för Thomas hade tagit ledigt från jobbet så vi kunde ligga o dra oss på morgonen o sen gå upp och äta frukost tillsammans. Bara ta det lugnt, det var så skönt.
Sen kom besiktningsmannen som tyckte det var tråkigt att vi skulle flytta, men tyckte att lägenheten var så fin att han kanske skulle fundera på att sälja sitt och söka denna :) Han kollade väl runt i kanske 5 minuter, så det är väl skönt att vi inte fick några anmärkningar. Klart att vi kommer sakna denna lägenheten för den är ju jättego, men vi kommer nog gilla våran nya väldigt mycket också. Området verkar ju väldigt bra precis som det är här.

Hade en kort lektion i skolan och sedan så åkte jag hem till min syster som fick äran att massera mig (fördelen med att ha en massör i släkten), jag har ju fått tillbaka det där onda i nacken och ryggen igen som jag får när jag pluggar mycket. Och det fanns visst lite knutor o knölar varstans och det mesta lyckades hon lösa. Det konstigaste var den som jag hade PÅ överarmen och i nacken (som en liten kula). Får nog börja gå mer regelbundet så jag inte blir så stel.

Åkte hem o pussade lite på Thomas, vi försökte bestämma oss vad vi skulle äta till middag och om vi skulle hyra en film. Vi var så trötta båda två så vi fastnade framför tvn en bra stund innan vi åkte iväg. Thaimatställena hade stängt :( Så det blev kinamat istället. Att hyra film brydde vi oss inte ens om eftersom klockan hade blivit såpass mycket och sen så skulle det gå någon film på tv också.

Surprise, jag somnade framför tvn.
Tog mig 3 timmar att ta mig upp för att orka borsta tänderna. Falcon gjorde tappra försök att väcka mig genom att ställa sig med framtassarna upp på soffan o mjaua tills jag flyttade mina ben så han också kunde få lägga sig i soffan. Goingen :)

Imorse så märkte Thomas att han har blivit jätteförkyld :( Så jag gick upp och kom på att jag skulle göra frukost o ta hand om honom. Jag ville ha nybakta frallor.
Gick till affären- inga frallor
Konditoriet - nån fotbollsföreningen hade vart inne och köpt ALLT bröd, smart, tack för att ni förbeställde. (resulterade i att alla de människor som går dit varje morgon inte fick något bröd alls).
Konditori 2- hade stängt
Konsum-inget bröd, slutade med att jag köpte sånt man bakar i ugnen istället, gick ganska bra det också :)
Så min jakt på bröd tog ungefär 1 timma. Men jag fick ju iaf vara ute i det härliga vädret, var riktigt varmt på de ställena det inte blåste.

Så kom min älskling upp ur sängen, snörvlandes, stackarn. Men han tyckte jag hade gjort en god frukost iaf och då blir man ju lite piggare.

Dagen fortsätter med plugg plugg och ännu mer plugg. Oj vad roligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0