BVC & MVC & SÖMNVÄGRAN

Oh, mycket förkortningar där i rubriken. För er som inte har en aning så står det för BarnaVårdsCentralen & MödraVårdsCentralen.

Sådär...då har ni lärt er nåt nytt idag

Iaf, igår så var det dags för lillgrisen att hälsa på tant BVC-sköterskan igen och ta en vägning, mätning o lite annat smått o gott. Kan nu meddela att herrn växt en hel del och är hela 60 cm lång! Han hade inte gått upp så mycket som jag trodde utan vägde runt 5330 g nånting. Var tvungen att fråga henne om hans sovvanor, eftersom han blir ganska påverkad av aktiviteter. Nu lät det snurrigt. Men en förklaring följer:

I fredags så var vi ju ute hela dagen och han vägrar ju att sova på dagen ganska ofta vilket gör att han gärna då är vaken hela dagen. Sen somnar han på eftermiddagen/kvällen. Och sover...o sover...o sover...hela natten och praktiskt taget hela dagen efter OCH natten därpå! Han vaknar kanske 1-3 timmar under dagen och hon frågade då ifall han såg pigg ut de stunderna han är vaken. Och när han är vaken så är det ju nästan fullt ös medvetslös. Ungen blir ju tokglad o ska prata o skratta o ha sig. Och eftersom han är sån så är det ingen fara. Hon tyckte att han så ut att må bra där igår också så det var som sagt ingen fara på taket där inte.

När vi var klara på BVC så gick jag, mamma o Alexander bort till torget o tog en snabb fika (jag åt en bakelse som såg ut som en groda..mmmm) och sedan gick vi tillbaka för jag skulle på efterkontroll på MVC. Och det gick bra. Min bm tyckte det var skoj o se på lillgrisen
"- Det var jag som klämde på dig när du låg i magen"
Skulle han kunnat prata så skulle han nog inte sagt nåt snällt med tanke på hur han brukade sparka till när hon klämde ;) Men han nöjde sig med att skratta sådär charmigt som bara han kan (med väldigt trötta ögon eftersom han inte skulle sova inte...)

Efter detta så var det en mellanlandning hemma för blöjbyte och matning. Sen ut igen och bort till en nyöppnad sushirestaurang som inte ligger så långt härifrån. Mamma ville gärna äta sushi (när jag berättade detta för kusin vitamin så var allt han kunde säga "Gud hjälpte henne" (se föregående inlägg))
Men det gick bra för henne, jag tvingade henne att äta lite med pinnar också fastän hon tyckte det var svårt. Men om man aldrig testar så lär man sig inte. Man får ju ta lite i taget så går det ju lättare o lättare. Fick hänvisa till vad min syster brukar säga "Gör man aldrig armhävningar ståendes på tårna så lär man sig aldrig" Då gav mamma upp mitt tjat o tog till pinnarna...en stund.
Hon såg ganska rolig ut när hon åt med bestick. När hon åt dom här runda styckena så skärde hon av en liten bit på kanten, satte gaffeln i, doppade lite lätt i sojan o åt det precis som vanlig mat. Ne..ska man äta med bestick så ska man äta som kusin vitamin gjorde. Hela i munnen eller dela den på hälften o inget småduttandes :)

Sen åkte vi till Cubus eftersom de har halva priset på jackor och jag behövde en ny istället för min eländiga röda som jag tvivlar stark på att någon på denna jord faktiskt tycker om eftersom det är så sliten (inte kappan utan den andra). Och jag hittade en! *jubel* Snygg var den också så det var ju bra. Dessutom så hittade jag på Kapp Ahl till Alexander 3 stycken bodys, och till mig själv en snygg tröja och ett par byxor. Det var som var så lustigt med dessa byxor var att jag hade med mig ett par in i omklädningsrummet men dom passade inte, men någon hade lämnat ett par andra byxor där inne som var i min storlek o ganska snygga. Så jag tänkte "What the.." och testade dem, och se på attan att dom passade!
Så tack du slarviga människa som inte hängde tillbaka byxorna!

Så fick jag en kalender av min mamma också eftersom jag har namnsdag idag *ler* (förväntar mig många grattis höhö)

Sen var det hemåt med en väldans trött pojk som fortfarande sover...förvånad någon? Nä..tänkte väl det..

Kommentarer
Postat av: Günter Sand

igår på bodypumpen, sa din syster nästan exakt "gör du aldrig armhävningar på tå...." Det var lite kul för jag hade läst din blogg några timmar innan;-D

2008-12-10 @ 21:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0