EN OLYCKA OCH ETT AVTRYCK

I tisdags så var det egentligen ingen öppna förskolan för bebisar eftersom de har stängt för året, jullov (det var längesen!), men jag o Frida skulle dit ändå för att fixa våra avtryck som vi inte hade hunnit eftersom vi den gången vi skulle göra det var sjuka, och förra veckan var det julavslutning.

När jag stod o väntade på Frida så undrade jag vart hon hade tagit vägen, men efter ett tag så såg jag henne komma gåendes. Hon har var ganska förtvivlad o chokad eftersom hon hade trillat med vagnen på vägen (det var en sån där lömsk dag då det inte verkade halt men var det). Knät var uppskrapat o handen också. Stackarn =( Men mest orolig var hon för Melih att något skulle hänt. Fast hon hade gjort som vilken mamma som helst skulle göra; hon offrade sig själv i fallet och lyckades se till så att vagnen bara gått lite uppåt. Hon hade liksom gått ner på knäna och hållt upp vagnen med ena handen på något sätt. Iaf så verkade Melih rätt okej eftersom han fortfarande sov och knappt hade märkt något.
Men när något sånt hände så blir det ju lätt att man börjar tänka "tänk om", alltså att det kunde gått mycket värre och det gör ju att man mår mycket dåligare.
Så jag försökte avleda så gott jag kunde och lugna och det gick sådär...

På öppna förskolan så gjorde vi klart våra tryck och jag måste säga att det blev riktigt jättefint verkligen!



Medans jag o Frida satt där o höll på o måla o sånt så satte Alexander o Melih igång att prata, på riktigt! Eller ja..inte så alltså, men Alex sa väl "ööioo" o Melih svarade på samma sätt. Sen satt dom så och pratade, en sa nåt o den andra svarade och det var så svårt att hålla sig för skratt. Så jag kom på att jag skulle filma dem! Woho!
Jomenvisst...vad händer? Det blir knäpptyst. På filmen ser man hur dom sitter o tittar sig runt omkring, Melih börjar smågråta och Alexander nyser. Och givetvis, vad händer när jag stänger av kameran? Då sätter dom igång igen som värsta babbelgubbarna.


Kommentarer
Postat av: Katta

haha vänta bara tills dom börjar gå och tycker det är SKITKUL att bli filmade och ska stå så nära kameran som möjligt! Det blir ju jätteroliga filmer att se på.. eller också inte.

2008-12-19 @ 22:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0