FLINTSKALLIG?

Min lilla sötnos har ju lite svårt att komma till ro när han ska sova, vilket gör att han ligger o vrider huvudet fram o tillbaka hur länge som helst.
Detta har nu satt sina spår, bokstavligt talat:



Idag så vägde jag mig igen. Gör det varje vecka för att hålla lite koll så det inte går åt fel håll, många som vart gravida fastnar ju gärna lätt i fällan där man fortsätter äta mer än vad kroppen behöver och då är det ju svårt att gå ner igen.Denna veckan trodde jag faktiskt inte att jag skulle gått ner nåt, men det hade jag, hela 6 hekto! (brukar gå ner runt 0,5 kg i veckan vilket är alldeles lagom). Detta innebär att jag har 1,4 kg kvar till det jag vägde innan jag blev gravid, men eftersom en stor del av det var muskler *borta* så ska jag se om jag inte kommer ner lite till, fast det kommer jag ju gå upp sen när jag börjar träna igen.
Thomas reaktion imorse var väldigt rolig när jag sa att jag hade gått ner mer
"-Det är ju bra, men jag förstår inte hur för du äter ju helt normalt"
Fast sen kom han på att jag inte äter någon skräpmat o knappt nåt godis och då är det ju klart att man går ner (blev ju en del sista tiden innan lillgrodan kom ut). Men det känns bra, magen blir mindre o mindre också. Många har ju gäddhäng på armarna men har man vart gravid så har man det runt magen istället :D

Ska komma igång med min poweryoga igen också, få se till att hitta en timma varannan dag då jag kan vara lite i mig själv o finna sinnesro, det kan behövas snart.

"En optimist är som regel någon som inte är tillräckligt informerad."
John B. Priestley

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0