ISCHOKLAD OCH BEBISSKRIK

I onsdags (vi närmar oss idag =) så kom Moster Madde, Victoria och lille Joel hit för en liten morgonfika. 9.30 var vi samlade i köket för att avnjuta lite god julfika på morgonkvisten. Fast egentligen var det ingen morgonkvist för oss eftersom vi alla hade vart vakna x antal timmar redan. Så det blev förmiddagskvisten.

Vi satt och åt lussekatter, pepparkakor och ischoklad och det smakade riktigt mumma! *mmm*


Hemmagjord ischoklad

När vi hade fikat färdigt så tog vi det bara lugnt och Joel låg och lekte i Alexanders gym en stund, och sedan så satt de små liven och pratade med varandra


Joel, Moster Madde och Alexander

Torsdagen var verkligen inte lika rolig. Alexander håller antingen på att få nån tand eller så har han kommit in i nästa fas då han bara kan börja skrika hej vilt och det går inte att få stopp på det.
Detta skrik inträffade under fel tillfälle.
I torsdags som sagt, så var jag och Alexander inne i affären och handlade. Innan så hade vi tagit en liten promenad eftersom vi ändå försöker få lite luft dagligen. Handlingen gick relativt smärtfritt eftersom han låg och sov. När vi stod vid kassorna så slog tanken mig
"Tänk om han nu skulle vakna och börja tjuta så där som han börjat med, vad jobbigt. Undra vad jag skulle göra då?"
Gissa vilken liten sötnos som börjar stortjuta precis när jag ska betala..hm..jo lilla sötnosen Alexander.
Upp med ungen på armen och försöka dra fram korten med den lediga handen. När jag vänder mig om så är det en tant som nästan håller på peta ut ögonen på honom eftersom hon skulla börja pilla i hans ansikte.
Herregud, RÖR INTE ANDRAS BEBISAR! utan att fråga först...och speciellt inte i ansiktet.
Som tur var så verkade ingen bli speciellt störd av hans skrik utan alla var mer
"Nämen stackars liten."
 "Är han så ledsen?"
 "Nah det är inte lätt att vara så liten"
Detta samtidigt som de la huvudet på sne och log litegranna. Skönt..kanske inte lika skönt när han blir äldre för då kommer folk kanske inte vara lika förstående..=) Man får passa på att njuta medans man kan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0