DITTEN & DATTEN

Jo..i fredags så var det storm här, alltså storm på riktigt.
Som vanligt när dom går ut i media flera dagar i förväg o varnar om hemska stormar o bla bla bla så brukar det oftast inte bli något att hänga i granen. Men som i fredags då, när de varnade lite lätt i tidningen samma dag så blev det halvt om halvt kaos i stan (Göteborg för er som inte hänger med :).

Det blåste som attan här utanför, översvämningar lite varstans, en lastbil välte på Älvsborgsbron, vagnarna körde långsamt och man varnades för att gå ut. Jag var mest orolig för Thomas eftersom han skulle komma hem från sin tjänsteresa senare på kvällen o landa på Landvetter. Fy sjutton vad hemskt det var att bara vänta, trodde inte ens dom skulle få landa, men stormen hade lagt sig en del så det gick bra. Fast han berättade att det hade vart väldigt mycket såna där luftgropar där man bara sjunker. Usch, jag skulle ju fått totalpanik om jag hade suttit på det planet. Men han kom hem tryggt och säkert :)

Igår var det dags för Melodifestivalen igen..*suck* Dags att byta ut Christer Björkman mot någon som har musiksmak? Seriöst, vad är det frågan om egentligen? Turister som tittar på dessa tävlingar måste ju garva ihjäl sig när dom ser bidragen vi funderar på att skicka iväg.  Det är ju pinsamt! Den enda som är bra är Björn Gustavsson, kan vi inte skicka honom istället? Och vad är all denna hyllning till Carola? Jag blir tokig snart. Ändå kollar jag vecka efter vecka, och varför? Jo, KANSKE kan det komma en bra låt? Men ne..sista hoppet ställs väl till nästa vecka, men jag är tveksam.

Och hur kunde Frida gå vidare? Iofs..är väl ganska många barn som röstar så det kanske inte är så konstigt.

Thomas lagade pastitsio igår..mm vad gott det var :)


Kommentarer
Postat av: Jessie

Frida var ju toppen =). Man vart glad av låten och texten var nutid och inte som alla andra som lever kvar på 1900 talet.

2008-02-25 @ 09:29:31
Postat av: Missla.

Första omgången satt visst hela PRO och röstade Christer Sjögren till Globen.
Och nu denna gången så satt hela Sveriges fjortis gäng och tokröstade på Frida. Kanske dags att byta namn på programmet till Melodiskräckfestivalen?

Men jag förstår varför Sverige har så många skitbidrag att välja mellan. Sverige vill ju inte vinna för det kostar så himla mycket pengar att ha jippot här hemma. Så då skickar dom bidrag som inte har en chans så har vi iallafall varit med och "tävlat". *suck* Varför är vi ens med då???
Man kan ju undra.... puckon...

2008-02-25 @ 19:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0