RUBRIKEN

Idag på historian så var det faktiskt ganska roligt, vi plockade fram våra barnasinnen och skulle göra tidningsrubriker :)

Det skulle handla om medeltiden och det vi gått igenom, fast det skulle vara rubriker som tex från idag, om ni hänger med. Så vi tänkte till och kom på den ultimata idén, läraren hade nämnt innan att heliga Birgitta sagt att Magnus Eriksson var homosexuell, antagligen för hon inte gillade honom. Så vår sida blev följande:


HOMOSKANDAL
Heliga Birgitta: "Magnus Eriksson är
BÖG!"
(Brevid är en bild på Heliga Birgitta som djävulen, med horn, svans och treudd)
Magnus Eriksson: "Birgitta är besatt av
DJÄVULEN!"
(Brevid är en bild på Magnus Eriksson fast överdriver ritat feministisk)

Eftersom en framsida brukar ha fler rubriker så kom även denna med längst ner:

"Pesten - den nya folksjukdomen!
Se om DU riskerar att drabbas!"


Vilket fall som helst så hade vi riktigt roligt när vi skrev det, riktigt aftonbladstänkande :)

Om någon skulle läsa detta och ta illa upp av vår rubrik vi skrev, så är förklaringen bakom att Heliga Birgitta sa att Magnus Eriksson var homosexuell eftersom hon inte gillade honom och ville få honom avsatt (detta är teorierna dom har iaf). Eftersom förr när allt var jättekristet så var det ju så att man inte kunde vara homosexuell, ja ni känner väl till historien. Så jag vill bara säga att ingen ska ta illa upp om någon nu skulle få för sig det.

Sedan så var det dags för svenskaprov och vad händer då? Jo..huvudvärken jag hade kom tillbaka i en underbar slagkraft. Men jag härdade ut och analyserade de texterna jag skulle (de 4 första är fint skrivet och lite längre, sen fick jag panik på de 3 sista när tiden höll på gå ut, så jag hoppas läraren kan läsa vad det står =)
Men sen så hoppade jag faktiskt engelskalektionen och åkte hem istället. Orkade inte sitta i skolan med sådan huvudvärk.
Och givetvis, när jag kommer ut ser jag bussen åka iväg, så jag går bort o ska ta vagnen och då kör den förbi mig. Väntar på nästa, hoppar på, åker 5 meter och då får vi hoppa av eftersom vagnen ska bytas. Vänta ännu längre på nästa vagn o ja..jäses..allt sånt händer ju alltid när man inte orkar.

Usch, det är så disigt ute så man ser knappt något alls när man tittar ut genom fönstret. Saknar min älskling också, men han kommer hem sen igen :)

Jag kan också rapportera att vit grape nästan smakar som röd, men jag föredrar ändå röd.


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Jag vill gärna att du är med och tävlar här:
http://junitjej.blogg.se/1202411188_vinn_kta_te.html

2008-02-08 @ 17:12:07
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0