SKÄRP ER!

Jag är trött på västtrafik, så trött!

Imorse när jag som vanligt skulle ta bussen till skolan, så var det sååå knökat med folk så man var som en *pip* sardin i en sardinask. Höll i ett av handtagen för det måste man göra, annars välter man. Tjejen som satt på stolen höll på med sitt hår hela tiden som givetvis var tvunget att vara överallt! Hur svårt är det att flytta på håret??

Sen var det någon som knuffade på mig bakifrån, så var jag för nära med väskan, håller väskan i handen samtidigt som jag försöker hålla i mig, folk knör, bussen svänger, bromsar, gasar, alla flyger fram o tillbaka. Väskan är tung, får kramp, det är varmt, tror jag kommer svimma snart.

Tillslut får jag en sittplats, på tiden, försöker andas, fortfarande varmt men jag kommer iaf inte svimma.

Så här är det varje morgon.

Inte konstigt att folk åker bil hellre än kollektivtrafik, så jag skrev o klagade på att bussarna är för små, för givetvis är det små bussar på mornarna istället för större bussar, där det dels finns fler sittplatser och man dels kan hålla i sig bättre. På de bussarna som är nu kan man knappt hålla i sig någonstans.

Så dåligt så det finns inte! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0