YTTERLIGARE ETT ÅR

Herregud, det är inte klokt vad tiden går fort. Det känns som om det var igår som man var och jobbade på nyårsdagen fastän det var ett helt år sedan. Jag säger då det.

Vill ni se bilder från min nyårsafton så kan ni kolla in http://emoen1.bilddagboken.se

Igår då så började vi dagen med att åka och köra lite nyårspump på Sportlife i Almedal. Det var ett tufft pass och det var skoj eftersom Thomas var med också :D Har fortarande inte riktigt vant mig vid det nya passet så lite träningsverk i rumpan har man allt idag, men det går över.
Efter passet så blev det lite stressigt, vi hann inte göra oss iordning eftersom gymmet tydligen stängde en kvar efter att passet var slut, så det blev att stressa hem till mamma o pappa o göra sig iordning samtidigt som man försökte få i sig lite kaffe o nån macka.

Vi var en massa människor som åkte in till stan för att se fyrverkeriet (här i Göteborg så är det alltid stort fyrverkeri inne i stan vid Frihamnen). Så mycket folk som var inne, men det är en väldigt trevlig tradition får jag säga och det var väldigt fint fyrverkeri.
Efter det så hade vi bokat bord på Amazing Thai, så vi gick dit hela högen och åt buffén och jag drack en så otroligt god thailänds cider med granatäpplesmak, Sabai tror jag den hette. Smakade änna isglass =)

Efter det så åkte vi tillbaka hem till mamma och pappa där vi delade upp oss i två lag och spelade melodifestivalspelet. Herregud vad skoj det var :D Gissa vem som var med i det vinnande laget ;)
Man skulle sjunga o sånt och i början så tokvägrade alla, men sen efter 1½ timme när det var dags att sjunga finalsången så var det tur att mina föräldrar inte har några grannar i närheten eftersom vi gal "Diggi-lo-diggi-lej" som tokar! Och sen efter det så galade vi på med dolce vita låten också. Så nästa gång alla samlas så räknar vi stenhårt med att det finns en karaokedvd haha. Och NEJ, inga sångsnuttar kommer finnas att lyssnas på..haha

Vi hade ju inte riktigt delat ut alla julklappar heller så Madeleine agerade tomte, och det var den snabbaste utdelning någonsin, undan gick det och alla klappar var nog ute på 5 minuter. Ganska många fanns det också.

Ja..sen blev det ju raketer och Champange :D

Min första tanke år 2008: "Herregud jag är gammal"
Min första puss 2008: Thomas =)
Årets bästa nyårshälsning: Från Katta "Varning! Väsen från yttre rymden är på väg och ska föra bort alla som är attraktiva och sexiga. Jag ville bara säga farväl och Gott Nytt År innan jag åker"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0