DEN SVULLNA SAKEN

Jag är så jädra svullen nu så mina fötter har försvunnit. Allvarligt, jag skojar inte. Dom är borta. Kvar finns bara två spända vattenballonger som känns som tegelstenar att lyfta.
Dessutom svettas jag som en gris, för den som nu ville ha den informationen =)

Läste en lite skojsig grej i tidningen hos frissan häromdagen också. Det handlade om hon Jamie Lynn Spears, Britney Spears syster. Detta var iaf innan hon fått ungen och det stod att hon kanske skulle bli igångsatt tidigare eftersom hennes läkare ansåg henne vara väldigt sjuk.
Symptomen som var så allvarliga var, håll i er nu, att hon:
*var svullen
*låg och vred sig på nätterna
*uppfattade det som jobbigt eftersom bebisen sparkade så mycket
*bodde på ett varmt ställe

Stackarn...(med detta är jag ironisk eftersom dessa saker drabbar praktiskt taget alla som är gravida upplever detta, även om det inte är varmt ute)

Jag kanske också kan få bli igångsatt lite tidigare? =)

Vecka 34
Kroppen: Under slutet av graviditeten är det vanligt att värkarna ändrar sig en aning. ibland kan det kännas som om lungorna trycks uppåt och man får svårt att andas för en stund. Ibland kan förvärkarna komma tätt och upplevas som riktiga värkar, ett sätt att särskilja dem är att ta ett varmt bad, det får förvärkar att avta medan riktiga värkar fortsätter.

Barnet: Barnet är väl medveten om förvärkarna, men det tycks inte vara obehagligt på något sätt. Huden har antagit en mer rosa ton genom inlagring av underhudsfett, vid denna tidpunkt kan barnet utan vidare överleva utanför livmodern. Nu reagerar barnet olika på mammas, pappas samt främmande personers röster.

Denna filmen från Katta fick mig allvarligt att börja grina, vet inte om det är för att jag är extra känslig, men vill ni se något vackert så kolla in filmen, den är inte lång och helt underbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0