DET ÄR KAOS!!

Söndag...
Eftersom målaren ska komma imon så är Thomas jätteduktig och plockar ner allt från bokhyllorna o ställer de flesta möblerna i mitten av vardagsrummet. Ganska mycket åker in i datarummet också eftersom målaren ändå måste få plats att arbeta, han ska ju komma åt o måla taket o sånt också. Han ska tapetsera vardagsrummet o hallen samt göra iordning allting eftersom det är på tok för slitet.
Tråkig kväll eftersom bredbandet är utdraget och tvn står i datarummet och går ej att använda. Tänker i mitt stilla sinne att det bara är en dag det behöver se ut så här.

Måndag...
Vaknar 06.30 eftersom målaren ska komma ganska tidigt. Bara att masa sig upp och in i duschen för att vakna till. Äter frukost. Målaren anländer till slut.
Tydligen så tar det inte en dag, men dom är nog klara på fredag (!). Vi ska alltså leva så här tills på fredag? Jäses..
Dagen segar sig, så fort netto öppnar vid nio står jag där för att köpa tidningen så jag har nåt att göra. Lyckades iofs tänka till så mycket så jag hann rädda en bok innan allt blev begravt under tejpade pappersmassor i mitten av rummet. Kan inte läsa ut den på en dag, den måste räcka hela veckan.
Vid tolv är vi extremt uttråkade. Finns absolut inget att göra.
 Thomas åker o tränar på kvällen. Jag hittar harpan på datorn o spelar bort nån timme.
Thomas kommer hem, vi har tröttnat på att vara utan bredband o kopplar in det. Är det i vägen imon så får väl målaren ta bort det.

Tisdag...
Upp tidigt igen. Trött, vill inte, vill ligga kvar. Orkar inte ha det så här en dag till. Tur iaf att man ska in till stan senare o träffa F så några timmar förflyter. Försöker läsa boken men är för trött. Drar fram ett täcke o en kudde och lägger mig i datarummet (vi är alltså halvt om halvt isolerade i kök, datarum o balkong eftersom resten av lägenheten renoveras, sovrummet är på andra sidan och katterna bör ju inte direkt springa runt o leka med spackel o sånt). Det är ganska hårt att ligga på golvet men jag lyckas ändå snusa bort iaf 2 timmar. Thomas har fastnat för hjärter på nätet. Och backgammon.
Åker in till stan o träffar F vid tolv. Vi fikar o tjötar o jag träffar helt plötsligt S också. Det var trevligt :)
Åker hem igen. Äter mat. Vi hyr film, (vi lyckades leta fram kontrollerna och koppla in kontakten till x-boxen). Parfymen. Dålig film. Ingen att rekommendera.

Onsdag...
Jag ger upp. Det här suger. "Bara" två dagar kvar. Vi åker o handlar på Lidl, lika skoj som vanligt och dagens höjdpunkt. Vi hittade halvas (grekisk sesamkaka, i detta fallet med kakao)  =) MM..mums. Jag längtar efter vardagsrummet, våra bästa år, en soffa att sitta i. Men halva vardagsrummet är klart med tapeter. Det blir faktiskt ganska fint.

........

Idag så var mamma och pappa tvugna att avliva voffvoff också eftersom han mådde alldeles för dåligt :(  Det är jobbigt och tråkigt, men det var ändå det bästa för honom. Usch


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0