AVSLUTNING

Igår så tog min syster studenten för andra gången, med andra ord så gick hon ur högskolan =) Detta skulle givetvis firas och det gjorde vi hemma hos mor och far.

När vi kom dit så blev det en liten välkomstdrink, den var verkligen supergod! Nån rosa saft/cider sak med granatäpplen och jordgubbar. Så minglade vi runt lite och jag tyckte det var lite lite folk innan jag fick förklarat för mig att alla var uppe i det nybyggda rummet, tidigare känt som vinden. Pappa har gjort om det till nåt slags hobbyrum, så det finns biljardbord och sen spelade alla wii också.

Men när det var dags för mat så kom alla rusandes ner, och på dagens meny så stod det grekisk buffé. Pappa tyckte det var jättebra att Thomas var med, så var det någon som undrade något så kunde de ju alltid fråga honom. Dock så var väl kanske inte hummusen så där jättegrekisk...men ändå :) Så satt vi ute vid det dukade långbordet på gräsmattan och lät solen sänka sina strålar över oss, tills de försvann bakom träden.
Efterrätt var det ju självklart; pannacotta :) Återigen så sa min pappa att om vi undrade vad det var så kunde vi ju fråga Thomas, varav Thomas påpekade att pannacotta väl är från Italien och inte Grekland? Men det spelade ingen roll för pappa, man kunde alltid fråga Thomas ändå :D

Paketöppning var det självklart, det måste man ju ha. Många fina presenter och alla var tvugna att säga "ohh" när man fick se presenten (jag har aldrig påstått att min släkt är normal :P ) Efter detta så blev det kaffe, jordgubbar och glass..sååå mumsigt ju. Och alla blev proppmätta.
Så då gick vi upp i hobbyrummet och fortsatte med förfriskningar, nintendo wii och biljard...hela kvällen lång =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0