FÖRGRYMMAD

Nu är jag så trött på försäkringskassan så jag vet snart inte vart jag tar vägen. De måste ha skapats för att skapa osämja och aggresivitet i detta land.

Eftersom jag då idag var tvungen att återigen ge mig i kast med dessa marodörer så gick ju allt snett på dagen. En tjej som skulle av vagnen och ingen hjälpte henne av (trodde faktiskt tjejen framför skulle hjälpa, men helt plötsligt så var barnvagnen nere och ett sarkastiskt "Tack för hjälpen", skadar ju inte att fråga om hjälp, eller?). Det enda som var bra var att det inte var lång kö hos försäkringskassan. Men jag fick ju inte det svaret jag ville så det sög ändå.
Löneassistenten på jobbet är inte den gamla utan en ny, tyvärr verkar hon inte ha 100% koll på vad som gäller så jag är lite nervös för att mina uppgifter ska bli fel.
Sen var det nån tant som skulle på vagnen med sin rollator när jag gick av, men som vände o skulle in i en annan ingång och när jag hade kommit 20 meter hör jag nån gammal tant som ropar hjälp *sucka*
Hur SVÅRT kan det vara? Dessutom känner man sig som en skurk för man inte kan lyfta saker stup i kvarten pga ryggen, det sista jag vill just nu är att paja den, för jag har tillräckligt ont som det är.

Men eftersom jag är den jag är (blir städgalen när jag är arg och orolig) så började jag dona här hemma. Så jag har tvättat strykbrädeöverdraget, postat alla brev som måste iväg, bakat bröd, tvättat köket, rensat alla papper och ordnat och donat hela dagen så allt är iordning nu. Ganska lugnande faktiskt. Thomas gillar när jag gör det :D

Igår efter informationsmötet på försäkringskassan (tänker inte ens nämna något om hur det gick för det är det inte värt) så försökte vi varva ner genom att titta på en film. Det blev Apocalypto. För er som inte sett den så kan jag faktiskt rekommendera den. Väldigt våldsam, för att uttrycka det milt, men absolut sevärd (förutom de momenten jag var tvungen att blunda för att inte spy). Mel Gibson regisserar bättre filmer än han spelar i :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0