GNÄLLSPIK!

Tiden med lugna måltider verkar vara förbi. Om det inte är Falcon som gnäller som om det gällde jordens undergång (detta lyckas han alltid med när jag precis ska sätta mig och äta) så har bebisen börjar sparka litegranna. Eller bebisen börjar mer sparka innan jag ska äta, vettesjutton om jag sänder ut matsignaler eller nåt sånt. Gör jag säkert. Är inte lätt att vara gravid och hungrig ;)

Hade körlektion idag. Insåg att jag måste köra mycket mer hemma om jag ska klara uppkörningen. Är ju tur att jag har en sån bra handledare som Thomas iaf, där går det ju inte att komma undan dom svåra sakerna hur mycket jag än försöker...och tro mig, jag försöker.

Tänkte ge veckans ros till mina underbara solglasögon haha. Men dom är faktiskt helt underbara! De dyraste jag någonsin haft, men sååå bra och sååå snygga. Bara så ni vet.

Läste något hemskt i punkt se idag, vet inte om någon annan läst den. Var ju en liten tjej som hade blivit biten av en grävling eller bäver eller nåt sånt. Varför hon blev attackerad? Hon skulle klappa den, och pappa sa iiingenting (framgår inte i artikeln iofs, men verkar inte så). Och nästa gång hon ser en grävling/bäver så ska hon svärda den.
Öh?
Härligt med människor som lär vår framtida generation att dom får göra vad dom vill med djur och natur, gör inte djur och natur som vår framtida generation vill så hämnas vi genom våld och genom respektlöshet.
Sen när springer man fram o klappar ett vilt djur? Eller andras hundar för den delen...

Något som är bra är att borgarna lyckats jobba av väldigt mycket på statsskulden vilket kommer göra det bättre för alla i framtiden, fast det är jobbigare nu.
Något som är dåligt är att sossarna kommer bygga på statsskulden igen för att alla ska få stora bidrag. Sen när skulden är stor så kommer vi som jobbar drabbas igen av tokhöga skatter och blir det en ekonimikris kommer sossarna inte sparat något. (alla ni som söker jobb aktivt och utbildar er och verkligen anstränger er, ta inte åt er. Resten som inte anstränger sig tillräckligt och som är lata, ta åt er)

Förutom detta så är allt bra :) Ja, förutom förkylningen då. Men vi har blivit vänner nu så vi kan samsas någorlunda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0