GRAVID KVINNA

2 dagar i en gravid kvinnas liv

Onsdag: Allt känns skit. Det är en grå dag i mitt sinne. Jag vill inget, har ångest över allt och vill helst av allt gömma mig under täcket o störtlipa.
*Kände inga sparkar, var säker på att lillgiongen hade försvunnit. Trots att jag bökade på magen hände inget. Såg framför mig hur jag skulle behöva föda ut mitt barn som inte levde längre, och sedan lyssna på allas "åh vad tråkigt"
*Jag ringde bm angående föräldrautbildningen, eftersom jag inte fått någon inbjudan till den kursen nu i maj (håller på i 5 veckor). Hon sa att de hade delat den så dom drog vid den 15e, men jag ska ha den 14e. Skulle istället få gå sista halva i augusti. Lyckat när jag ska ha i september. Frågade vad som skulle hända om jag födde för tidigt. Fick bara svaret att de räknade med att alla skulle hinna gå. Kändes som om hon hatade mig.
*Ringde gymmet, måste betala avgift perioden ut även om jag fryser det, hon hatade mig inte, hon var alldeles för trevlig för det.
*Ringde telenor ang mitt abonnemang jag sagt upp. Måste betala för en hel månad trots att det går ut efter halva. Hon hatade mig också.
*Ingen aptit. Låg på soffan och tyckte väldigt synd om mig själv.
*Thomas kom hem o jag berättade hur jag mådde. Han frågade om det berodde på honom. Sa att om det inte vore för honom skulle jag legat under täcket redan o störtbölat, men det var han som fick mig att inte bryta ihop genom att vara så underbar.

Torsdag: Hade en lugn morgon, kunde äta i lugn och ro samt göra mig iordning. Var fortfarande lite apatisk.
*Började känna småbuffar från lillgoingen och lite småsparkar. Fortfarande lite luddigt eftersom livmodern ligger i framvägg.
*Åker till skolan o har prov, går ganska bra tror jag. Pratar med folk o solen börjar skina.
*Min gamla bm ringer och är..väldigt trevligt. Riktigt supertrevlig faktiskt. Frågar hur jag mår o sånt. Sedan säger hon att hon hörde att jag ringt angående föräldrautbildningen och att jag var orolig över att jag inte skulle kunna vara med. Så hon säger att hon ordnar in mig på kursen i maj ändå. Hakan i golvet av förvåning. Hon kanske tycker om mig trots allt? (var inte samma jag pratade med igår)
*Thomas ringer o pratar om en bebis han hade sett någonstans där han åt och hur mysigt det såg ut, och hur mycket han längtar efter vår lillgoing. Känner hur jag blir alldeles varm inombord och tårarna finns där bakom.
*Körskolan, står o tjötar massor med hon i kassan, riktigt trevligt.
*Åker hem o lagar god mat (stuvad potatis med lax).
*In till stan o ta en fika med F. Jämföra magar o prata bebisar.

Det är ta mig sjutton inte lätt att vara gravid med alla hormoner. Men det är väldigt mysigt på samma gång.

Kommentarer
Postat av: Günter Sand

Det kommer att gå fort till september, och allt blir bara bättre och bättre. Så kämpa medan det känns tungt så ska du se att snart ser du "ljuset";.)
Ha det bra , det kommer att bli kanonbra.

2008-05-16 @ 13:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0