HÄXOR

Igår gjorde vi inget direkt vettigt trots att det var valborg. Vi hyrde film istället o myste till det här hemma :)

Cortegén var ett alternativ i början, men sen så blev det lite kyligt o vi var trötta o så. Dessutom är det jobbigt att gå långa sträckor och ha en blåsa som konstant blir tryckt på av en livmoder. Men nästa år får man nästan gå och se på den ändå eftersom det är den hundrade gången den går. Det är ju ändå ett väldigt rolig grej för göteborgarna.
Efter det funderar jag nästan på om man skulle gå till Slottskogen. Där har de lekar och fiskdammar, dessutom så kommer häxorna ner från skogen och tänder majbrasan :) Nu är iofs detta inte förräns om ett år, men det låter ju ändå väldigt trevligt får jag säga.

Tänkte sätta mig snart och göra klart min filmanalys, tänkte ge mig på "Blue Velvet", som en liten utmaning :)

Annars så önskar jag att alla hade en trevlig valborg och att SVT ändrar sig och beslutar sig för att inte sända Englas begravning live. (När den nu ska sändas vet jag inte, men jag tycker det är fruktansvärt osmakligt.) Dessutom önskar jag att Englas mamma låter pengarna i fonden gå till någon annan än sig själv. För även om det går till kursgården för att hålla igång den så tycker jag det är att utnyttja svenska folket på ett sätt. Och Engla dessutom.


Kommentarer
Postat av: Marie

jag håller faktiskt med dig om Engla, det är osmakligt.....

2008-05-01 @ 15:44:15
URL: http://mariwi.blogg.se
Postat av: anneli

Om man startat en insamling är det mottagarens skyldighet att se till att pengarna kommer till det ändamål givarna trodde de lade pengar till ;P

2008-05-06 @ 20:22:04
URL: http://annelimaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0