JAG ÄR GRYM!!!

Jag tänkte bara passa att börja med att säga....JAG KLARADE TEORIPROVET!!! Behöver jag berätta hur lättad jag är? Knappast...dessutom klarade jag det med god marginal :) *duktig*

Igår så var första träffen för föräldrautbildningen och både jag och F gick som gräsänkor eftersom våra gubbar jobbade. Men det gjorde inget, de skulle inte gillat filmen vi fick se ändå. Inte ens jag gillade den..usch..
Det var en bebis som var 10 minuter gammal, och de skulle visa hur luktsinnet fungerade, så man fick se hur bebisen kröp på sin nakna mamma och jakten efter bröstvårtan..o sen fortsatte de filma i närbild. Jag har lite svårt för sånt, det är för privat. Jag vill inte se ett barn som ammas så nära.Dessutom höra mamman "oj, nu missar du bröstvårtan, nu kryper du åt fel håll..däääär är bröstvårtan". Och nej, jag tycker inte heller det är ok för mammor att bara fläka upp bröstet o börja amma överallt. Alla vill faktiskt inte se, hur jädra naturligt det än är. Det är naturligt att kissa också men inte sjutton får du göra det överallt.

Sedan så gick de igenom förlossningen och gav väldigt bra tips på saker man kan tänka på när det börjar närma sig och det är dags att åka in..saker man inte tänker på innan..

* Se till att bilen är fulltankad. Även om man hinner så VILL MAN INTE stanna på vägen.
* Kolla upp parkeringsplats på sjukhuset, vart betalningsautomaten ligger och om den tar mynt eller kort. Också stort irritationsmoment när man har megavärkar
* Ta reda på vart ingången till BB ligger

Ganska bra tips faktiskt. De gick också igenom när man ska åka in. Är man inte säker på att det är värkar så kan man vänta, för sen när värkarna sätter igång på riktigt så tvekar man inte längre.
Nästa gång skulle vi prata smärtlindring..kan vara bra för jag tvekar fortfarande över vad jag vill ha. Det är som en djungel!

Nåt som var roligt var att F tyckte min mage hade växt jättemycket bara sen i lördags. Märker jag iofs också..vissa dagar växer den som attan och nu går det verkligen inte att missta att det är en bebis där. Men sen är det ju också 6e månaden :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0