OROLIG

Eftersom jag inte känt några sparkar sen i måndags så ringde jag till bm som sa att jag kunde komma senare idag. Hon ska klämma lite på magen och lyssna o sånt för att jag ska lugna ner mig lite (som jag sagt innan, att vara gravid är det mest nojjiga som finns).
Det var min gamla bm som svarade och jag börjar faktiskt gilla henne igen, så jag kan nog gå hos henne sen :-)
Jag har verkligen testat allt. Kallt att dricka, varmt att dricka, skaka på magen, kattkurr på magen, kaffe, te jada jada. Usch..undra vad som händer sen när bebisen är ute. Bubbelplast och gladiatorhjälm?

Uppdaterar när jag kommer hem igen!

Det var ingen fara. Bebisen låg där inne, långt bak och vi lyssnade på hjärtljuden. Bm sa att det var bra att hjärtljuden varierade i hastighet eftersom det var ett friskhetstecken. Hon sa att det var jättelätt att bli nojjig också, och om jag blev orolig så var det bara att ringa så kunde vi lyssna på hjärtat, tar ju inte lång tid.

Så nu får vi se hur många dagar det tar innan jag hittar något nytt att oroa mig för..

Kommentarer
Postat av: Linda

De är sant som du säger, man nojar för minsta lilla, men de är ju faktiskt bara för att man bryr sig och längtar efter de lilla miraklet =).

Kramar

2008-05-23 @ 16:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0