SJUK KATT

Molly har vart dålig :(
Det började i torsdags med att hon spydde, o sen spydde hon mer, och ännu mer. Sprang och la sig under sängen och ville verkligen inte komma fram. Dricka gjorde hon lite efter att hon hade spytt, men ingen mat (inte så förvånande iofs). Ringde Blå stjärnan som tyckte jag skulle ta tempen, hade ingen temp, men hon tyckte jag kunde låna av någon av mina grannar..jomen tjena..
"Pling Plong.
-Jaa?
- Hej! Jo det är så att jag måste ha en temp att köra upp i rumpan på min katt eftersom hon är dålig och jag måste se om hon har feber. Eftersom jag inte äger någon så undrar jag nu om jag kanske kunde få låna din?"
Det kändes inte som ett alternativ att fråga grannarna.
Men eftersom hon inte föll ihop på stället utan kunde springa själv tillbaka under sängen när jag tog ut henne så tänkte jag, att har hon så hög feber så skulle hon inte kunna det. Dessutom kunde hon stå på benen själv. Så jag beslutade att avvakta för jag kunde göra det.
Hela natten låg gumsan under sängen och jag gick dagen efter ner till apoteket o köpte en temp, tempskydd o vaselin. (låter som en underbar kombination *ryser*) Så kom vi då till den punkten då jag skulle försöka ta tempen på henne.
Lättare sagt än gjort kan jag meddela. Det gick åt helskotta för att uttrycka det så.
Med tanke på att jag är gravid så kände jag inte för att bli riven eller nåt sånt heller (bita mig tvivlar jag starkt på att hon skulle göra eftersom hon aldrig bitit någon eller rivit eller något sånt). Men eftersom man aldrig vet så ville jag inte ta den risken. Så efter två försök gav jag upp.
Och vad hände?
Hon piggnade till. Satt uppe o tvättade sig (blängde iofs lite surt på mig) men hon var uppe igen! Gick och la sig i solen och tvättade sig (!), sedan gick hon och drack vatten och tiggde hela tiden om mat. Hon ville änna inte ha sin kattmat så jag kokade lite fisk. Attans vad hon åt, och fort gick det!
Detta resulterade i att Falcon istället kräktes upp all fisk. Han blev lite stressad av att Molly för en gångs skull var snabbare än honom så han skulle ju överbevisa henne *sucka*
Sen så sov hon ganska mycket, men som igår då så blev hon mycket piggare. Hon sprang runt o busade med Falcon och drack massor, åt dock inget på dagen :( men jag tänkte att blir hon tillräckligt hungrig så äter hon. Och det gjorde hon också =)

Så nu mår lillgumsan bra, inatt sov hon i sängen igen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0