10 DAGAR OCH TID TILL SJUKHUSET

Idag är det 10 dagar sedan lillkillen var planerad att komma, men som ni märker så är han fortfarande kvar i magen och verkar trivas alldeles utmärkt med detta.

Sista besöktr hos barnmorskan idag också som kollade att allt var bra genom att klämma o ha sig litegrann. Hon tyckte det kändes som om jag har bra med fostervatten och som vanligt blev han sur när hon skulle lyssna på hjärtat och visade detta tydligt genom att börja sparka. Innan dess hade han flyttat sig fram och tillbaka när hon försökte mäta magen.
Hon sa även att om hon skulle gissa, så skulle hon tro att han kommer väga mellan 3,2-3,3 kg när han kommer ut. Vilket faktiskt är ganska lite för en kille och speciellt när man gått över tiden så här lång tid som jag faktiskt anser det vara. (och jag kan komma att gå så länge som fram till 6/10 så egentligen är det bara halvvägs =(

Eftersom detta då var det sista besöket så bokade hon en tid på sjukhuset där dom ska göra lite bättre kontroller (tänker inte säga när, men om några dagar). De kommer kolla med ultraljud hur det flödar i navelsträngen, fostervattnet, hur lillkillen mår och hur jag mår o lite sånt.
Det finns lite olika scenarion som då kan inträffa:

1. Han kommer ut innan dagen vi ska dit och allt är frid och fröjd
2. De konstaterar att allt är alldeles ypperligt bra och gör ingenting. Får isf återbesök om några dagar.
3. De ser att det är på g och gör en sk hinnsvepning för att sätta igång värkarna (förhoppningsvis sätter de igång men man vet aldrig)
4. De konstaterar att de får sätta igång mig under dagen

Jag hoppas ju givetvis på nr 1, annars nr 4. Men jag kan nog glömma både 1,3 och 4 eftersom det ändå är mig vi pratar om, så jag tror det kommer bli nr 2.
När jag sa tillbarnmorskan att jag isf hoppas dom sätter igång mig så sa hon att man ska komma ihåg att ett ingrepp oftast leder till fler ingrepp.
Men just nu så gör mina ljumskar så tokont så jag blir gladeligen igångsatt för jag kommer bli totalt koko annars. Och eftersom jag redan är halvkoko över detta så blir det ju inte bättre direkt.


Kommentarer
Postat av: Katta

Vänta du bara... han kommer nog precis dagen före besöket. HAHA! Det brukar vara så.

2008-09-24 @ 17:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0