BERÄKNAD FÖDSEL IMORGON!

Imorgon är dagen som alla gått och väntat på, dagen då lillkillen enligt ultraljud o snurrstickor är planerad att titta ut.
Kan meddela att jag fortfarande inte känner någonting och har praktiskt taget planerat in saker varje dag nästa vecka.
Jag och Thomas har även konstaterat att vi inte kan ringa någon längre eftersom alla tror att vi bara ringer för att berätta att han har kommit, inte för att vi vill prata eller nåt sånt =)

Det gick bra hos barnmorskan igår också, magen hade växt nästan 2 cm på en vecka så det är ju alltid något. Han ligger fortfarande superfixerad och hjärtljuden var bra. Hon tyckte också jag kunde göra klart mitt förlossningsbrev (håller på skriva om det för någon gång i ordningen).
För er som minns 3,4 veckor tillbaks i tiden så skrev jag att jag skulle packa min BB-väska också för att inte rusa runt i panik när jag hade massor av värkar. Hm..jo..nu var det ju såhär då imorse..

"Thomas- Har du packat den där väskan än som du pratade om?
Kerstin- Öh..jo..men nästan..
T- Har du inte packat den än?
K- Men alltså, jag har ju lagt in det mesta som jag ska ha med mig i garderoben PÅ väskan, så man kan ju nästan säga att den faktiskt är packad.
(Allt har legat PÅ väskan sedan jag skrev det inlägget)
K- Dessutom så måste jag ju skriva en lista så vi inte glömmer något, som deo och sånt är ju väldigt onödigt att packa ner nu eftersom jag behöver det nu"
Thomas tittade lite på mig som han brukar göra när han ser igenom mig =) För er som inte hänger med så har jag alltså tänkt packa väskan men glömt det..

Har börjat dricka tre koppar om dagen med hallonbladsörthé som ska underlätta för livmodern när den ska dra ihop sig efter förlossningen. Kan väl också hoppas att det ska fungera som en färdknäpp, men som sagt så känner jag inget idag. Förutom att jag har mer ont i ljumskarna, men det var bara för jag bar en påse igår som var lite för tung *ajja*
Men denna ljumskvärk gör att det är svårt bara att ta sig från vardagsrummet till köket, envisa jag ska ju ändå hålla på med allt o inget så nu väntar jag på att smöret ska bli lite varmt så jag kan baka kakor.

För att visa hur härligt det är för någon som ska ha barn närsomhelst, så kommer här ett smakprov från morgonens sms med Katta.

"Är du på förlossningen nu?"
"Varför skulle jag vara det? Jag ska ju gå över tre veckor"
"Men vi har inte pratat på så länge ju!"
"Va? Men vi pratade ju igår.."
"Jo men det var ju flera timmar sen!"


Haha..ja...jag säger då det =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0