KONSTIGA DRÖMMAR

Denna natt lyckades jag drömma inte mer än 3 konstiga drömmar..2 kommer jag till och med ihåg.

Mitt inne i stan så hade jag o Thomas hittat ett jättefint gammal hus, från 1800-talet eller nåt sånt. Galler för fönster och sånt där gammalt gallerstaket och det var nära ner till kanalen och hemliga gångar o lite smått och gott. Jättestort fint hus.
Så var Thomas mamma och pappa på besök och någon mer, minns inte vem bara. Vi visade dem runt och överallt så hittade jag jättesalta jordnötter utspridda. Kunde inte förstå var i all världen de kom ifrån. Men så var vi uppe i köket/hallen nånting och där stog en jättestor burk (den vi har flingor i här hemma) med salta jordnötter och Thomas pappa gick och hällde ut dem precis överallt så han kunde äta. Då blev jag arg och sa att han inte får hälla ut dem överallt, varav han svarade "Det får jag visst, för jag är grek".

Helt sjukt =) Sen vaknade jag. men somnade om igen..

Min andra dröm handlade också om ett nyköpt hus, fast det var mamma och pappa som hade köpt ett stor hus på landet (i båda drömmarna så var husen blåa och gamla) och de hade bjudit dit en massa folk på fest.
Vad jag reagerade på i detta huset var att det i ena hörnet på utsidan av taket bodde en gigantiskt stor mördarspindel (nu snackar vi STOR spindel). Helt livsfarlig. Extra rädd blev jag då en kattunge hade tagit sig upp på taket och spindeln kom rusandes och den var minst lika stor som kattungen, och så bet den tag i kattungens rumpa men katten kom därifrån som tur var.
Jag berättade för pappa men han trodde mig inte, och helt plötsligt så skulle alla på festen undersöka detta. Men då hade spindeln växt sig ännu större och var helt plötsligt ute efter alla människor. Så pappa och några andra fick spika igen så den inte skulle komma in, fast några blev utelåsta o det ja..det blev kaotiskt.
Helt plötsligt så kom min mormor in i rummet där jag, mamma och min moster satt. Mormor såg ut som hon gjorde på gamla kort jag sett med halvlångt, utsläppt hår, uppsatt på sidorna med hårnålar. Hon skulle hem sa hon, och hon skulle cykla. Vi tittade lite konstigt på varandra och gav varandra blicken "Ska HON cykla?". Samtidigt så satt jag och sydde på någon gammal kappa, men stygnen blev bara fel och det var jättekonstigt.

Sen vaknade jag igen och insåg att det kanske var dags att gå upp..

Kommentarer
Postat av: Katta

ASG Du drömmer ju känppare saker än mig ju! Och folk undrar om jag åt flugsvamp innan jag gick och la mig....

2008-09-16 @ 14:03:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0