SMUGGLING-EN TJÄNST!

Var det någon mer än jag som såg på Insider igår?
Iaf..även om du nu inte gjorde det så var det en grej där som störde mig som attan, jag blev riktigt arger!

Det handlade om folk som hade åkt dit för att polisen hade sjabblat o hittat på saker o jada jada. Det var en kille som satt i fängelse för att han hade smugglat narkotika, eller ja...POLISEN sa att han hade gjort det. Han hade haft det i lastbilen men trodde att det var cigaretter han smugglat, han hade blivit ditsatt eller nåt sånt.
Men nu kommer då själva tvisten som gör att jag tycker han sitter alldeles perfekt där han sitter.

Jo..alltså:
Han trodde att han smugglade cigaretter, och det är ju helt okej att göra det. Han ser det inte som smuggling utan som en tjänst för svenska folket eftersom ciggaretter och whiskey är så dyrt.
MEN HALLÅ?
Pucko!
ÅH!
Jag blir galen. Så smuggling är alltså okej så länge han gör svenska folket en tjänst?
Men genom att smuggla narkotika så gör han väl narkomanerna en tjänst? Och det finns väl svenska narkomaner? 
Ännu bättre: De intervjuvade hans föräldrar som OCKSÅ ansåg att det inte direkt var någon fara med att "bara" smuggla ciggaretter.

Låt killen sitta där han sitter, det är inte synd om honom. Han har själv försatt sig i knipan och skadat sina anhöriga. Hade han kanske någon tanke på att de ciggaretter han trodde han smugglade kanske skulle säljas till ungdomar, likadant när man smugglar in alkohol?
Herregud, det är inte konstigt att det här landet ser ut som det gör om folk har en sån inställning.
Synd bara att han måste gå ut i tv med sina korkade åsikter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0