SURPUPPA!

Det finns ett företag som jag är pissigt förbannat på, nämligen elbolaget energibolaget.
Anledningen till detta är glasklar.

1. Vi är anmälda i nixregistret. Okej..det har inte gått 3 månader än, men alla har faktiskt slutat ringa förutom just energibolaget.

2. Tror det var i onsdags eller torsdags kväll som det ringde en kille och när Thomas svarade, så frågade han om det var Thomas med efternamn o hela fadderullan varav Thomas självklart svarade ja. Sedan förklarade han att Energibolaget var ansvariga för elbytet i hela området och ville att Thomas skulle bekräfta det nya abonnemanget varav min underbara sambo bokstavligen flippar ur och får ur sig en lång rad av icketrevliga ord (försäljaren har för längesedan lagt på luren, måste var ungefär efter "Hur j**** lättlurad tror du jag är egentligen? Hur i h.....*klick*")
För att kommat till saken så har vi aldrig haft Energibolaget och aldrig ens funderat på att byta till dem från de vi har idag, det var alltså en stor fet lögn från deras sida och allt de behövde var att Thomas svarade ja.

3. Tror ni inte att dom ringer IGEN på fredagen och frågar efter Thomas, varav jag frågar varifrån de ringer och tjejen i luren "Från elbolaget Energibolaget i Sverige". Jag blir arg och säger att vi inte är intresserade av något abonnemang, säger hejdå och lägger på. Allt kunde ha slutat här om det inte var för...

4....att jag starkt misstänker att de var de som ÅTERIGEN ringde imorse, hann tyvärr inte svara, men numret är ett stockholmsnummer och det tillhör ett företag som just sitter och ringer upp och håller på så här. Ringer dom igen och jag svarar så tänker jag anmäla dem för trakasserier eftersom vi nu sagt 2 gånger (de borde ju fattat första gången) att vi inte är intresserade, och dessutom att de försökte köra den fulingen där och att vi är med i nix så vi ska slippa den där skiten. Sen tänker jag absolut anmäla dem till konsumentverket om de ringer igen. De har fått muntlig bekräftelse på att vi inte är intresserade och borde lämna oss ifred.

Behövde klaga av mig lite bara =)


Kommentarer
Postat av: Katta

Fråga dom hur dom fått tag på erat nummer och tala om att ni är med i Nix nästa gång, få se vad dom säger. Hehe.:)

2008-09-06 @ 20:52:36
Postat av: Linda

Oh fy sjutton va drygt! Tänk om de var en gammal tant som inte riktigt hade förstått och som hade svarat ja när de räknade upp namn och allting! Nej usch för sånna företag! Hoppas de ringer igen så ni kan anmäla så folk får veta vad de sysslar med! Kramar!

2008-09-07 @ 10:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0