BESÖK FRÅN SPANIEN =)

Igår fick jag ett samtal på min mobil från ett ytterst konstigt nummer. Svarade men fick panik då jag insåg att det kanske var ett sånt där samtal som kostade multum som de varnat för i tidningar. Skitnervös tills jag hörde;

"-Hejhej! Det är Annika!"

Då blev jag lugn igen =) Min kusin som numer bor i Spanien ju. Vi hade inte träffats på 17 (!)år så det var typ dags nu. Alla gånger hon vart i Sverige så har det kommit nåt i vägen, men denna gången, då jädrans skulle vi till o träffas.

Vi träffades i stan och beslutade oss för att hälsa på Condeco, vilket var bra för det var inte så mycket folk där vid den tiden, däremot många turister men det är bara trevligt.
Sponsra vår stad :P

Vi satt och drack lite latte, skvallrade som släkten o sen tittade Thomas förbi en sväng också för att hälsa.
Det var roligt att se Theo (2 år) och Alexander tillsammans. De är ju faktiskt sysslingar =) Theo var så supergo mot Alexander; han gav honom vattenflaskan, klappade honom på kinden och såg till så han inte var utan sina leksaker.
Sen berättade Annika att hon och hennes sambo ska börja sälja barnkläder på nätet (woho!!) Fast än så länge bara i Spanien då, men jag ser ändå möjligheter här. Erbjöd Alexander som modellbebis :D
Tydligen så finns det inte så många roliga kläder i Spanien utan det är antingen rosa eller blått. Lite tråkigt ju.

Jag LOVAR att visa lite bilder på kläderna sen!



När vi hade skiljts åt så gick jag o köpte mig en sallad och satte mig på en av bänkarna vid Gustav Adolfs torg med utsikt över Brunnsparken. Så härligt väder, det var tom varmt att gå i kortärmat!
Bäst som jag sitter där så hör jag pang, tittar upp och ser hur en spårvagn rammat en annan. Eller ja..den ena vagnen spårade antagligen ur i svängen och rakt in i den andra. Lite småäckligt eftersom den tog precis där man brukar stå med barnvagnarna. Kunde gått riktigt illa, men det såg inte ut som det var så många på vagnen. Massor av folk rusade fram o tog kort o hade sig. Som tur var så kom vi ändå hem eftersom de använde ett spår som inte var blockerat.
HÄR kan ni läsa mer om krocken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0