BRANDEN

Igår så hörde vi på 22-nyheterna att det var en storbrand strax utanför Göteborg.
Givetvis börjar jag tänka på branden som var tvärs över gatan i somras och går bort till balkongen för att se om jag kunde se något. Vi bor ganska högt upp vilket gör att vi ser ganska mycket ganska långt bort.
Men jag såg inget
Går till andra sidan lägenheten och tittar mig lite runtomkring...

"-Thomas...um...jag tror jag ser branden..."

Det jag ser då jag tittar ut bort mot horisonten är hur hela himlen har ett alldeles eldrött skimmer och jag kan även se lågorna. Det kändes ganska olustigt samtidigt som jag var tacksam att den branden inte var här (i somras så fick ju vissa av grannarna här panik trots att vi var utom fara) Kan säga att Nödinge ligger några mil härifrån och att då se lågorna över trädtopparna så tydligt..mm..njae..

Vill ni veta mer om branden kan ni klicka HÄR

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vad ruggigt :S Min gubbe (brandman) har inom loppet av ngr dygn åkt på "mängder" av gräsbränder o liknande. Folk eldar lite hur som helst o skippar riskerna med det :0



Ngt betydligt roligare..Jag har startat en ny tävling:



27.html" rel="nofollow">http://uj76.blogspot.com/2009/04/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart27.html



Ha en bra dag! Kram

2009-04-27 @ 11:37:08
URL: http://uj76.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0