EN GRÖTOLYCKA

Min son har växt över natten. Denna slutsatsen drog jag tidigare idag..

För första gången så skulle han få gröt till frukost istället för att ammas (känns ganska skrämmande faktiskt) och jag gjorde iordning gröten och ställde den på bordet på Alexandersäkert avstånd. Eftersom vattnet i muggen var iskallt och det är inte bra för kroppen att dricka så kallt vatten, så gick jag bort till diskbänken för att hälla i lite av det vattnet jag hade värmt till gröten.

Helt plötsligt hör jag ett välbekant ljud, det låter som när vattenmuggen åker i golvet, fast den stog jag och höll. Sen hörde jag hur Alexander började gråta så jag vände mig om och utbast "nej nej nej nej"
Gröten var fördelad över Alexander och det lilla bordet framför honom (halv varm gröt..)
Usch
In med ungen på toaletten för att skölja handen i kallt vatten eftersom där fick han faktiskt en del varm gröt och jag tar inga risker. Jag såg min planerade lugna dag fallla till spillo. Den skulle ju ägnas åt lite städning (lugn städning) och en lång skogspromenad. Med med tanke på hur dagen började..

Fick ordnat ny gröt (skam den som ger sig) och han åt, sen spydde han rätt mycket så vi fick byta tröja..igen..

Nu så tänkte jag han kunde sova en stund för han sover alltid (till 99%) 2 timmar på fm..det har nu gått 20 minuter och ungen är klarvaken..

Vad hände med min lugna dag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0