EN LITEN UTFLYKT

Igår insåg jag att jag var uttråkad och att jag ville hitta på nåt idag. Så jag smsade min gamla arbetskamrat Mia för att kolla vad hon gjorde. Hon jobbade...men då kom jag på att jag kunde åka o hälsa på jobbet eftersom det var ett tag sedan.

Sagt o gjort. Vid 10-tiden väckte jag lillgrisen (detta gjorde mig inte populär), på med kläder, ner i vagnen och bort till affären för att köpa med lite gottgott. Man måste ha gottgott med sig när man hälsar på jobbet (ålderdomshem..).

Fick åka "gammal" spårvagn vilket toksög! För er som inte bor i Göteborg och inte vet vad en gammal vagn är, så är det alltså en spårvagn som inte har något lågt golv, utan man måste få hjälp med att lyfta upp vagnen vilket känns sådär, inte så säkert direkt och sen när man ska av och på så gäller det att det finns någon som kan hjälpa.
Men på kom vi iaf, och av också. Sen hade vi en jättetur med bussen eftersom vi bara behövde vänta knappt 3 minuter (hur ofta händer det?) Färden dit gick också alldeles galant och så var vi framme.
 Måste erkänna att det kändes lite jobbigt att åka genom Johanneberg (där Alexander mördades för er som missat detta), speciellt när man såg en polisbil där. Då kändes det väldigt otryggt på nåt sätt. Jag har alltid levt i tron att Johanneberg är ett superlugnt o trevligt område, och så händer nåt sånt. *ryser* Känns som om gängen fått för stor makt här nu, speciellt med tanke på att det var skottlossning på spårvagnen som går mot mig också för några dagar sedan.

Men så anlände vi till jobbet och den första jag träffade på var Mia som på en gång förälskade sig i Alexander. Sen kom en annan arbetskamrat som också tyckte han var jättesöt. Det är så skoj att se hur sugna alla blir på bebisar när de får en i famnen. Eftersom jag har en egen liten så har jag ju inte upplevt detta än, men skulle jag hålla någon som var nyfödd så skulle jag antagligen också bli sugen på ytterligare en.
Något som inte var så roligt på jobbet är att all personal blir utbytt hela tiden. Varje gång man är där så är det ny personal och man saknar ju liksom dom gamla som man känner. På en avdelning så var det inte en enda som jag visste vilka de var.
Mia satte på lite kaffe och så dukade vi upp med fika. Då kom Malin också som har en liten dotter på 2 år och hon blev också betuttad i lillgrisen och satt och luktade på honom =) Alexander njöt i fulla drag av uppmärksamheten, ungen ÄLSKAR ju smicker.
Försökte få honom att äta lite, hade köpt burkmat eftersom det är svårt att ta med sig den frysta hemifrån ibland. Men ungen är ju inte förtjust i detta (burkmat), och det slutade med att han inte alls ville äta någon mat (borde ju egentligen ta detta som smicker) men fick ändå i honom lite fruktpuré.

Vi satt o pratade och hade trevligt större delen av tiden, sen blev Alexander trött så då insåg jag att det kanske var dags att börja dra sig hemåt igen. Men åh vad skoj det var att träffa de som var där! =)

Kan också säga att jag tar tillbaka mitt beslut om att jobba extra där, man har en tendens att försköna saker och ting då man inte upplevt det på länge. Men efter att hört larmet o sett alla springa omkring så känner jag bara
 "åh vad det är skönt att vara mammaledig"
haha

Kommentarer
Postat av: Camiie - Mamma till prinsessorna Isabella & Minna

Tack så jätte jätte mycket :D

2009-04-24 @ 21:27:58
URL: http://camiie.se/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0