FÖRSTA SMAKISEN

I förrågår så kände vi oss redo för att ge oss på det här med smakportioner. Dagen till ära så hade jag handlat in lite grejer från Happyland för att göra måltiden lite roligare. Hade nämligen sett lite fina tallrikar från rätt start  med motiv från gamla sagor. Mitt val föll på Hattstugan, så bedårande!

                                                                                  

Hittade en haklapp till också eftersom jag fått för mig att det kunde bli ganska grisigt.

Så på eftermiddagen när det var middagsdags så satte vi lillgrisen vid bordet som vanligt, på med förklädet, fram med skeden och potatispurén.

                                                                                  

Måste ändå säga att det gick ganska bra. Nu har jag ju aldrig gett smakisar till något annat barn förut. Men han verkade lite halvintresserad av det och är han vä fick det i munnen så såg han ganska förnärmad ut, sen chockad o sen dreglade han ut det. Men skam den som ger sig =)

                                                                          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0