NE FY FARAO!

Igår så var vi på återsim på Lundbybadet, och alla ni som följt bloggen någorlunda vet att jag inte är det största fanet av Lundbybadet direkt..och det som hände igår hjälpte ju inte direkt till att förbättra situationen.

Jo..så vi skulle alltså på återsim eftersom vi missat 2 gånger och har rätt att ta igen en gång. Jag pratade med hon i kassan i torsdags o sa att det bara var att fråga i kassan sen när vi kom så skulle dom förklara vart vi skulle o så.
Nemas problemas liksom..

När vi kom dit igår så började det med att dörren var låst..LÅST! Vi hade ingen kod, ingen var i närheten men tillslut så var det någon som satte sig vid fönstret så då sprang jag dit o bankade så han kom o hjälpte oss in. Då vi kom in  så såg vi att det inte fanns någon kassa eller reception för allt var IGENBOMMAT! (ingen personal heller) Nu började jag få panik o bli stressad eftersom vi snart skulle befinna oss nere i vattnet. När jag hamnar i detta läge så blir jag en bitch (lite enligt Thomas och mucho grande enligt mig själv). Som den totalbitch jag alltså förvandlades till så blev jag arg, frustrerad o högljud (kom ihåg mina tidigare erfarenheter av Lundbybadet nu..)
In kom vi iaf på nåt sätt, fast hittade inte herrarnas omklädningsrum...som då låg en våning under (!)
Hallå?
ÅÅÅÅÅÅÅÅHHHH

Frågade en snäll mamma om hjälp och hon förklarade hur man tog sig till bassängen o allt sånt.
Iaf..in i omklädningsrummet o stressombyte o stressdusch för att hinna. Följde rutinerna som vi har där vi brukar gå på babysim, men detta gjorde ingen annan. Ännu mer kaos för mig kände jag och jag blev ännu mer bitchig och tyvärr gick en hel del av min frustration för Lundbybadet ut över stackars Thomas.

Men själva badet gick bra iaf. Alexander klarade hinktestet alldeles utmärkt (man häller vatten över huvudet för att se om han stänger för att utesluta vattnet) och instruktören sa att det inte skulle vara några problem alls för honom att dyka på nästa lektion av babysimmet *stolt*

Sen kom nästa bakslag när vi skulle fortsätta. Jag märkte att det enda som fanns kvar i min påse i duschen var mitt schampo (ja, jag min idiot trodde jag kunde lämna schampo o sånt där det finns utrymme för det). Tvålen låg nån annanstans o min stora jumbo-balsam-flaska var helt tömd och låg på golvet i duschen.

VAD ÄR DET FÖR JÄVLA IDIOT MÄNNISKOR SOM GÖR SÅNT???! Ursäkta men jag blir så förbannat ARG
Jag har mina misstankar om vilka det var också..

Men jag måste ändå skynda mig att skölja av Alexander eftersom det är kallt och få på honom kläder. Sedan tar jag med honom till duschen i bilbarnstolen o kastar mig själv in i duschen. Då kommer en av personalen o börjar spola (!) golvet. Frågar om jag kan lyfta upp honom på bänken och frågar sedan om hon vet att jag måste vara klar senast 16.30. Frågar då vad klockan är och då är den 20 över.
Nu var jag inte bitchig längre, nu var jag ett monster.

Fortsätter stressa för att hinna och kommer ut till Thomas mer rasande och upprörd än någonsin och tycker verkligen inte om Lundbybadet nånstans.

Men min lille pojk var så duktig iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0