EN UNDERSÖKNING

Jo..angående det här med Aloe Veran då..jag har köpt bunkar så jag kan dricka detta.

Nu kanske du tycker jag är lite konstig som ska dricka det, men det går faktiskt. Drycken kommer från AloeVera plantan och den sitter i bladen. Då man delar på bladen så ser det ut som torskfileér inuti och de skördas ner och görs iordning. Detta företag som säljer äger 80% av världens Aloevera odlingar (alla är ekologiska) och har kanonprodukter.



Så, för er skull kära läsare, tänker jag testa för att se om det funkar. Mitt första test ska alltså bestå av att testa att dricka detta för att se om min mage blir bättre. Det ska ju rensa på insidan och stabilisera magen, vilket jag kan behöva eftersom jag har IBS.

För er som inte vet vad IBS är så är det jobbigt =) Nej allvarligt talat..eller jo det är faktiskt jobbigt. Man har aldrig en normalt fungerande mage utan det är alltid åt ena hållet eller det andra. Efter varje måltid så brukar jag få halvkramp i magen och må dåligt i ca 15-30 minuter.
Det finns inget bot utan det man kan göra är att leva ett "Svenssonliv" genom att äta regelbundet och sånt, vilket jag gör. Det skulle vart 10 gånger värre om jag hade ätit oregelbundet och skräpmat. Får hålla mig till en någorlunda "ren" kost, eller iaf försöka =)

Men nu ska jag alltså, under en tre månaders period, se om det har någon verkan på min mage och på mig själv i det stora hela.
2 msk morgon och kväll av denna dryck, som faktiskt smakar otroligt bra (enligt mig men inte enligt många andra).
Den jag börjar med är en som kommer som nr 2 i skalan, alltså den är lite sötare än nr 1 som jag helst föredrar, men den kommer.
Denna har en smak av tranbär/äpple och mm..den är god =)



Missa inte uppdateringarna om hur det går!

Kommentarer
Postat av: Katta

Den första drycken smakar ju pest och pina, den andra smakar inte mycket bättre. Den tredje är nog den enda som jag lyckats dricka utan att vara nära att spy. Och när jag drack det där så märkte inte jag nån större skillnad mer än att jag fick fruktansvärt mycket finnar. Så jag slutade med det och håller mig enbart till att använda Aloe Vera gelé när det behövs.

2009-05-18 @ 21:11:00
Postat av: Hej

Hej



Har du testat Låg-kolhydrat-kosten? Det fungerar faktiskt för väldigt många!!! :) Det finns massor av information på nätet om detta! Värt att kolla upp!

2009-05-19 @ 17:41:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0