Biggest Loser

Bilden är lånad från kanal 5

 

Jag blev så glad för ett tag sedan då jag hörde att kanal 5 ska spela in en svensk version av den amerikanska serien Biggest Loser. Jag har länge följt denna dokusåpa och jag måste säga att jag tycker den är väldigt, väldigt bra!

Jaha, tänker ni..och vad är det som är så bra med den såpan då?

 

JO!

I Biggest Loser så är det ett antal deltagare som tävlar i lag om vem som kan gå ner mest i vikt. I slutändan så är det en som står som vinnare; the biggest loser.

Lagen har varsin tränare som motiverar dem, uppmuntrar dem och som lär dem hur de ska gå ner i vikt på bäst sätt och leva hälsosamt. Det handlar alltså inte om någon hetsbantning, utan det är motion och näringsrik kost som gäller.

Det handlar alltså med andra ord om att ändra sin livsstil.

Hur beställer man då man är på restaurang?

Vilken träning passar mig?

Hur ska jag äta för att hålla mig mätt under dagen?

Vill ni se den amerikanska versionen så kolla in Kanal 5 varje vardag 19.00


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0