KERSTIN TESTAR...32 TUGGSDIETEN

Hej och välkomna!

Här kommer resultatet för vecka ett när det handlar om 32 tuggorsdieten

För er som vill hänga med från början, klicka HÄR

Jag måste säga att jag blev grymt imponerad av resultatet (som ni ser här nedan). Jag har redan passerat den där magiska gränsen jag aldrig trodde jag skulle komma under och det känns helt underbart!

Min tankar efter den här veckan är att det är ganska äckligt när man tänker på hur stora bitar man sväljer om man bara tuggar maten typ 3 gånger, helt groteskt egentligen! Och vad man kastat i sig maten innan..ojojoj.
Jag föredrar nyttigare mat eftersom det smakar bättre då man tuggar. Godis och sånt blir man bara illamående av, samt många snabba kolhydrater (rostat bröd med smör smakar numer yackigt värre).

Positivt med metoden är att man faktiskt hinner känna när man är mätt och då orkar man inte mer, man får inte ens ner mer bara för att det var gott..du ÄR mätt! Dessutom håller sig mättnadskänslan mycket längre. Småätandet är det bättre med också eftersom det inte känns värt att gå runt o tugga allt 32 gånger bara för man är småsugen.

Negativt är att det tar sån tid och man hinner bli lite uttråkad, finns även risk för kallnad mat.

Undersökningstid:
4 veckor

Kvarvarande tid:
3 veckor

Startvikt:
58,6 kg (jag vågar! ;)

Ned/Uppgång:
-2,1 kg

Follow emoen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0