En trevlig kväll

I lördags så träffades jag och några av mammorna från Familjeliv för att tillbringa en härlig, barnfri kväll ute.

Färden gick till Pasta etc grande inne i stan.

Varför vi just valde detta ställe var för att de hade ett runt (njae) bord där vi alla kunde få plats. Sist vi var ute så kunde vi inte prata med varandra eftersom vi alla hamnade så långt ifrån varandra. Men denna gången skulle det bli bättre...trodde vi.
Vid borden bredvid oss hade en arbetsplats bänkat sig och om ska försöka förklara lite hur det här gänger var så ja..tänker er medelåders tanter (damer) som sippat en eller två munnar och helt plötsligt beter sig som dyngraka fjortisar. Den stämningen var det på ett ungefär.
Höga skratt (skrik) mycket högljutt prat, mer skrikskratt och så höll det på. Efter några fler sippar så sprang de fram och tillbaka på toaletten, skrattade, skulle in samtidigt. De satte sig på golven, började dansa med varandra (även gubbarna) och Ellie kunde snabbt konstatera att dessa människorna icke skulle kunna se varandra i ögonen igen då arbetsveckan började. Vi andra kunde inte annat än att hålla med..

Men men.

Majoriteten av oss beställde in penne med citronkyckling och parmesan. Mm..det var riktigt gott! Dessutom fick jag mig mitt glas röda vin som jag längtat efter en hel evighet och lite till. Till efterrätt så åt några av oss en pannacotta med sorbetglass. Det var också riktigt..mmmmm..så var det =)

Kvällens bästa kommentarer stod Ellie för, ett smakprov;

Ellie till servitören
- Ja men klockan är ju faktiskt bara halv åtta. Ja då kan jag ju faktiskt ta en...latte!

(Det här med att inte kunna sova då man dricker kaffe..)



Kommentarer
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Åh så mysigt och gott det låter! Härligt att komma ut en kväll sådär :)



Sv: Jag håller med, mycket finare pojkkläder i större storlekar :)



Kramar Elin!

2009-11-11 @ 17:17:24
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Ellie

Haha...minns tillbaks me ett leende! Hoppas på att få se dig snart igen!



Och lycka till med tentan idag!

2010-03-26 @ 10:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0