ÖVERSTIMULERAD

Jag misstänker att min lillgris har blivit överstimulerad.
Som i måndags då han skulle vara med hela tiden och han skulle minsann inte sova trots att ögonen bokstavligt talat gick i kors.
Eller i tisdags när vi var på öppna förskolan och han bara sov 20 minuter på vägen dit o 20 minuter på vägen hem o sen inget mer
= grinig unge

Han bara gråter stackarn och är näst intill otröstligt, och han vill inte somna. Upp i famnen, ner i vagnen, stund i gymmet, ligga på mage, ligga på höger sida, vänster sida, mage, rygg, sidan, famnen, gunga fram o tillbaka o sen kanske han somnar.
Ne..riktigt så illa är det kanske inte. Men en 20 minuter gungandes i famnen tar det när han är så trött men sen så slocknar han o sover som en stock, förhoppningsvis i mer än bara 5-10 minuter.

Så igår skulle vi träffat Angelica o Alva i stan, men jag kände att Alexander behövde vara hemma så dom fick komma hit istället =) Givetvis så sov ungen hela tiden, men han behövde sova och lyckades sova igenom Alva skrik o allt möjligt, goingen.

Senare när det var dags för sängen så var vi där igen, han hade somnat i famnen men börjat vakna till. Tänkte jag kunde lägga ner honom ändå för han brukar somna när jag släcker lampan.
Javisst...vift vift, gnäll, vift..la honom brevid mig för då brukar han somna om inget hjälper.
Vift vift gnäll.
Tillbaka i sängen (behöver jag tillägga att jag var så trött så jag skulle kunnat somna stående)

Men vi somnade tillslut..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0