GODISTJUVARNA

Igår så hade vi lite kalas för mig o Madeleine hemma hos mamma o pappa. Eftersom våra födelsedagar ligger så nära varandra så slog vi ihop kalaset för det blir så mycket annars.

När vi kom dit så började vi laga mat, Thomas lagade mat med andra ord :) Två grytor med fläskkött, en med dragon och senap och en annan med vitlök och örtkryddor. Det var sååå otroligt gott så det fanns inte! Madeleine hade förberett potatis, lök, morötter och palsternacka i ugnen som vi hade till och kombinationen blev mumsfillibabba!

Till efterrätt så gjorde vi bananer som vi gjorde ett snitt i och choklad i, sedan in i ugnen där det grillades..så när vi tog ut dom efter ett bra tag (vi hade folie runt, skulle inte gått så bra annars) så hade ju chokladen smällt och det var så gott det också! Speciellt eftersom vi hade vaniljglass till..mmm...farligt med kalas :)

Kvällens jobbigaste uppdrag var att hindra pappa från att äta upp godiset, eller från att hindra honom och Johan. Det slutade med att pappa smugglade godis genom att Johan la sin arm bakom Annette och pappa förde godisskålen lite diskret mot hans hand så han kunde ta. Ja..som mamma uttryckte det eller vem det nu var "Det finns både små och VUXNA barn"..hehe

Madeleine masserade min rygg också och kom fram till att det är min trapetius (?) muskel som tagit stryk nu, men efter hon hade masserat så blev det mycket bättre. Den där värken som jag haft flera dagar har ju inte gått över o det är ju lite sådär. Så jag får tänka mig jättenoga för hur jag sitter nu när jag pluggar o så.

Presentutdelning hade vi också! Woho..alltid skoj med presenter ;) Jag fick ett presentkort på espresso house, så jag kan gå dit o dricka varmt och ta med mig mat, sen fick jag presenkort på kicks, en kofta och en massagedyna till stolen. Kändes bra =)

Hängde ni med? :) Det var iaf en väldigt trevlig kväll!

Sen så  åkte vi hem och kollade på melodifestivalen, men den kunde man ju klarat sig utan. Jädrar vad låtarna verkligen inte var bra någonstans. Det bästa var ju Björn Gustafsson, kan vi inte skicka honom istället?
Och som jag skrev tidigare, att ni som inte tittade på melodifestivalen kunde se Titanic istället, jag upptäckte ju att Titanic började EFTER melodifestivalen, lyckan var gjord.
Tvingade Thomas att titta på den eftersom han aldrig sett den och ändå lovat att han skulle se den med mig någon gång. Men han gillade den faktiskt och konstaterade att den är hemsk, det är den ju! Det är faktiskt inte bara en tjejfilm utan det är en hemsk film om människor som plågas, lider och dör. Väldigt välgjord och inte bara för tjejer, så det så..
Så killar; hyr Titanic idag!

Såg en stund på "I huvudet på Carolina Gynning" också, vem, helt allvarligt, tittar på det programmet och tycker helt ärligt det är bra? Dom får ju lov att visa vad som helst nu för tiden. Ne fy bubblan.

Jag vill ha mer banan med choklad..det var ju gott..:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0