CRAPPY DAG

Igår var det en riktigt sugig dag för att uttrycka det så. Var väl någorlunda när jag vaknade, men sen var det som om något bara slog till och allt vände och jag kände mig bara sådär riktigt äckligt sur över allting. F hade också en sån dag så det var inte bara jag. Så vi bestämde att vi skulle träffas lite senare på dagen.

Det som gjorde dagen mucho grande värre var dessa formulär man måste fylla i till a-kassan, jag förstår inte hur det kan vara så krångligt? Det är ju helt ofattbart!! Har de uppfunnits bara för att knäcka folk (speciellt gravida som redan är hyperkänsliga) eller vad är det frågan om? Sen är jag sur över att min löneassisten har "så mycket att göra" så det inte spelar någon roll om man skickar intyg till henne som är viktiga att fyllas i o skickas tillbaka, det tar ändå över en månad innan man får dem, och mitt problem är att jag inte har en månad på mig och jag ser verkligen inte fram emot att behöva ringa o tjata som jag fick göra sist. Det är så pressande så det finns inte.
Detta gjorde alltså inte dagen värre utan gav mig en huvudvärk.

Sen var det tvättdags...men det gick ganska smidigt och här började det vända till viss del eftersom det inte var så mycket tvätt och maskinerna för en gångs skull gjorde som jag ville. Så jag bakade kladdkaka också.

Sen mötte jag F och vi gick och köpte grädde (vi kom efter mycket velande fram att vi inte skulle klara oss utan grädde=). Mötte Thomas på vägen som åkte hem o började med maten. Så åt vi och tryckte i oss kladdkaka o satt o tjötade i flera timmar, mest om bebisar som vanligt. Men Thomas stog ut =) Han är snäll han

Idag har det vart bättre...träffade tjockisligan (alla blivande mammor) inne i stan o fikade o bara njöt av det underbara vädret. Fast vi njöt nog mest när skuggan kom haha.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0