TJOCKISAR PÅ STAN

Jag hoppas vi inte gav de stackars turisterna i stan för myckat att undras över igår när de såg 5 tjockisar som vaggade fram genom stadens gator. Eller gator o gator. Tvärs över gatan mer får man väl säga :)
Det var dags för fika igen och inne på cafét slöt ytterligare 2 tjockisar till så det måste sett ännu roligare ut. Speciellt eftersom alla gravida alltid är ganska hungriga o står o dreglar framför kak- o bulldisken och har världens megaångest när det gäller att bestämma sig.
Dessutom så verkar gravida alltid prata om saker som har med graviditet att göra, vilket kan locka andra människors blickar och öron och få dem att kanske lyfta inte bara en, utan två gånger på ögonbrynen.
Efter fikan så vandrade 5 tjockisar vidare mot....glasskiosken :D Så fortsatte vi runt på stan o lapade i oss vår glassar o smaskade på och var glada tills det var dags att skiljas åt.
En helt perfekt dag med andra ord.

Men den slutade inte där!

Ne..för sen var det dags att åka hem till mor o far o äta thaimat *mmm* och upp på spelvinden (min far har ju inrett vinden som ett stort spelrum). Och jag vill bara ta tillfället i akt att förtydliga redan nu varför jag inte vann i biljard. Jo, jag kom på nämligen när bollarna hamnade på golvet, att golvet lutar. Och det är lite svårt att vinna när allt lutar, faktiskt.
Tomt var det utan en hund att snubbla på precis överallt också :(

När vi kom hem såg vi på Arn, och Thomas tyckte jag skulle skriva hur dålig filmen var (han tyckte den var dålig). Några historiska missar var väl kanske på plats men jag tyckte ändå den var någorlunda bra eftersom man ändå inte kan använda filmen som någon faktafilm, man får alltså bara se på den från ren underhållningssynpunkt. Så det så.


Kommentarer
Postat av: Malin*

Håller tummarna för att det hjälper! Spännande med en liten bebbe! Är det er första?

2008-07-18 @ 23:15:07
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0