VECKA 26

Här kommer då som alltid veckans uppdatering om vad som händer :)

Vecka 26
Kroppen: Det är vanligt att man får häftig kramp i t.ex vaderna när man är gravid, ofta när man sover. Undvik att sträcka på tårna, om man trots allt känner en begynnande kramp kan man motverka det genom att vinkla foten uppåt eller trycka den mot fotändan av sänggaveln.

Barnet: Nu är barnets hud lite tjockare och inte lika genomskinlig längre, skelettet hårdnar alltmer. Barnet kan nu öppna och stänga sina ögon. Huden är ganska röd och skrynklig men skyddas av vernix-lagret.

Annars så har vi börjat med flyttningen, och det är en del att göra. På samma gång som det ska bli tråkigt att lämna området, så ska det bli jättekul med våran nya stora lägenhet :)

Lillgoingen har börjat hålla låda som sjutton inne i magen också, det är så mysigt att känna lilla bebisen sparka där inne. På onsdag är det dags för att mäta magen, och nu är det som om den exploderat, den växer tokfort men jag fick iaf tag på lite nya kläder som jag kan ha nu, och det var ju verkligen på tiden.

Jag ska försöka hålla er så uppdaterade jag kan =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0