Inte sådär jättepigg..

Häromnatten så var jag totalt sömnlös..kan inte minnas när det hände sist.
Alexander sover ju så sött om natten (förutom några då han vridit på sig som en galning).

Men denna natten...i mamma-bebis förhållandet så var det nu tvärtom. I vanliga fall så är det ju bebisen som håller mamma vaken..nu var det mer mamma som höll bebis iaf halvvaken.

Thomas hade vart borta o skulle komma hem sent. Jag kom inte i säng förräns jättesent och även om jag var jättetrött så kunde jag verkligen inte somna. Så jag låg o vred på mig, vände på mig, la mig på mage, sida, mage, rygg, sida, andra sidan, toa, mage, rygg etc etc

Klockan tickade på och jag undrade vart han hade tagit vägen. Om han säger en tid han ska vara hemma och sedan inte är hemma prick det klockslaget så börjar min hjärna att mala.

Först tänkte jag att något hänt på vagnen på vägen hem. Det var ju trots allt väldigt mycket natt och hemska saker händer på nätterna.
Så jag började fundera i vilken ordning jag skulle ringa samtalen.

Först hans mobil, men den skulle ju givetvis vara avstängd eftersom han antaligen låg misshandlad nånstans. Så andra samtalet skulle bli till Sahlgrenskas akutmottagningar, sen skulle det få bli polisen om han inte var där. Men skulle jag ringa Göteborgspolisen eller 112? Svår fråga, kom faktiskt inte fram till något svar, antagligen 112 eftersom han skulle ringt om det var något.
Men sen så kanske det helt enkelt var så att han VAR hemma men hade somnat på soffan? Då skulle det ju vara riktigt pinsamt att ringa 112 o sen säga "nämen hoppsan..hehe..öh"
 Ja ni fattar..

Så kanske ni funderar på varför inte jag inte bara ringde hans mobil?
Jo..jag hörde nämligen en massa brötiga ungdomar utanför (jag har blivit gammal känner jag) och då tänkte jag att Thomas kanske gömmer sig för dem, eller för några andra busar. Tänk då om jag ringer och ljudet ekar..då skulle de ju hitta honom. Mycket dumt.

Men eftersom man är som man är så blev det ju, när han kom hem 20 minuter efter utsagd tid:

"Nämen..är du hemma nu?
Har allt gått bra?
Jag ser här på klockan att du är lite sen..."

Världens coolaste tjej liksom..=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0