JAG ÄR ARGER!!

På Telenor.

Anledningen?

Jo..min nya faktura.
För ett tag sedan ringde här en försäljare som ville förlänga mitt abonnemang, trots att jag kände att jag kanske borde byta så tyckte jag att dealen vi gjorde lät bra.

Han kunde sänka mina kostnader genom att byta abonnemang och dessutom, om jag tecknade mig på 24 månader, så fick jag den nya telefonen utan att betala någonting(frågade detta flera gånger om). Det lät ju ganska bra (diskuterade en bra stund) så jag beslutade mig för att teckna i 24 månader.

När jag fick hem min nya mobil för ett tag sedan så upptäckte jag att den var...rosa...trots att jag sa klart och tydligt att jag ville ha en svart. Men jaja, jag orkade liksom inte tjöta om saken så jag får vara lite tjejig helt enkelt.

MEN...så igår kom fakturan. Och hus i helvete vad arg jag blev! Kostnaderna hade inte sänkts utan istället höjts med 150 kr!!
Dessutom hade de tagit ut en fakturaavgift på 20 kr trots att jag meddelat att jag inte ville ha den mer i pappersform.
Försökte logga in på mina sidor, men det lyckades inte trots flera försök *mer mutter*

Så jag ringde..fick sitta en evighet i kö (när man är arg på många saker så blir en liten småsak väldigt uppblåst) och tillslut fick jag prata med en människa på Telenor.

Han kunde konstatera att jag betalade 100kr/mån för den nya mobilen, vilket jag sa sög eftersom försäljaren sagt till mig att jag inte skulle betala något. Han trodde att försäljaren menade något annat och att jag på lång sikt skulle kunna sänka mina kostnader *suck* Men han tyckte ändå det var beklagligt, dessutom var det ju försent att skicka tillbaka mobilen och jag sa även att det inte stod någonstans att jag skulle betala något för den.

Så jag frågade vad jag skulle göra för jag sa att det inte går att ha en sån hög kostnad för mobilen. Han sa att jag kunde bestrida det *orka* men han såg även över mina tilläggstjänster och kunde konstatera att de var onödiga, om jag tog bort dem så skulle jag på så sätt kunna få ner mina kostnader med ca 150.
Angående de 20 kronorna så satte han dom till godo så det går in på nästa räkning, så det var ju snällt.

Jag är fortfarande pissigt sur på Telenor, men nu kokar jag iaf inte över.

Kommentarer
Postat av: Katta

Men Telenor suger ju. Dom står alltid på E-Center och förpestar tillvaron när man ska handla.

Man vågar ju knappt gå in i butiken för man riskerar att bli påhoppad av dom för att ragga nya kunder.

2009-04-23 @ 06:41:56
Postat av: Günter Sand

Tråkigt att du blivit lurad. Har själv åkt på nästan samma grej för ett par år sedan. Då hade dom dessutom dålig täckning. Günter

2009-04-23 @ 19:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0