PÅSKEN 1

Under långfredagen så åkte hela familjen Thomas upp (ner) till Växjö (säger alltid ner när jag menar upp och upp när jag menar ner, bra att veta). Påsken skulle tillbringas hos Thomas föräldrar.
Det hände inte så mycket under fredagen förutom att jag åt en sås som var gjord på grädde, och eftersom jag praktiskt taget aldrig äter så fet mat så var min mage i uppror x antal timmar...Thomas var smart nog att hoppa såsen, tror jag gör detsamma nästa gång..

PÅSKAFTON

Jag och lillgrisen vaknade tidigt som vanligt. Även Thomas vaknade och bestämde sig för att ta Daisy på en promenad. Under tiden han gjorde detta så gjorde jag lite gröt till min hungrige son.
Egentligen var det bestämt att vi skulle ha påskbrunch vid 10.30-11 tiden...men eftersom vi redan var vakna och Thomas föräldrar vaknade en stund senare också så tog vi den lite tidigare (vilket var tur eftersom vi var rätt hungriga då). Det blev sill och knäcka ägg. Förlorade i vanlig ordning..

Är det vanligt att knäcka ägg där ni bor?
Jag hade aldrig vart med om det innan jag träffade Thomas, vet inte om det är en småländsk tradition eller en grekisk. Misstänker grekisk eftersom hans farmor berättade att hon och hennes kusin knäckte 60 ägg en gång (ägg som hennes mamma hade gjort för något annat som inte var för knäckning)

Iaf...vi åt frukost och sedan relaxade vi lite och lillen somnade. Så blev det lunch och sen tog jag, Thomas och Alexander en promenad in mot den stora staden (?) Växjö för att titta lite i affärer och mata fåglarna vid sjön.

På eftermiddagen så kom Thomas bror, hans tjej och deras två barn som är Alexanders kusiner (dah =).



Det skulle bli grillkväll! Vädret var perfekt, som ni kan se på bilderna. Det var nästintill sommar och vi satt ute på verandan och det gick faktiskt riktigt bra!
Maten som serverades var fläskkotletter med pommes frites och tzaziki till det..mumma! Det är inte mycket som slår känslan då man kan sitta utomhus och grilla.
 
Alexander gungade också för första gången i sitt liv och tyckte det var riktigt skoj! Han höll sig krampaktigt tag i ena hörnet och skrattade när gungan ökade i fart. Sen när vi skulle lyfta upp honom så började han gråta, stackarn. Som tur var så gick det över ganska fort. Förutom detta så blev det påskäggsjakt och Alexander fick i sitt påskägg en leksak, en tröja och ett par strumpor.



Vad som inte var så roligt var att Alexander blev på tok för överstimulerad vilket resultarade i en väldigt gråtig ung herre. Han är ju inte van vid så mycket människor och så mycket att göra så det blev bara pannkaka av alltihop. Så han fick läggas i vagnen tillslut och där låg han och bara tittade på sin Laban, och njöt av stillheten.


Kommentarer
Postat av: Camiie - Snart 2-barnsmama

Ja väldigt envis till och med :) Hoppas bara att bebis kommer innan nästa veckas slut så slipper man igångsättning :)

2009-04-15 @ 15:28:53
URL: http://camiie.se/wp
Postat av: Camiie - Snart 2-barnsmama

Nej farligt är det juh inte, men man känner väl att man vill att det ska komma igång utav sig självt.

Jag har tippat på att bebis kommer den 18:de så vi får se :)

2009-04-15 @ 15:32:59
URL: http://camiie.se/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0