MYCKET JOBB

Igår pratade jag med min gamla kontakt på vuxenutbildningen angående att jag vill söka till högskolan i vår.

Hon är så underbar den människan! =)

Hon kollade igenom mitt slutbetyg och sa att jag var behörig (bad henne dubbelkolla detta) och sedan frågade jag om lite råd, och jäses vad hon satte igång!

Först så gjorde hon en snabbräkning och kunde konstatera att jag hade ett medel på VG. För att ha en bättre chans så borde jag göra en prövning i svenska A där jag bara har G, och i svenska B har jag MVG (inte så motiverad som 16-åring, mer som 23-åring) för om jag höjde upp mitt betyg där skulle chanserna vara större.
Dessutom så borde jag höja mig några snäpp på högskoleprovet.

Och hippt som happt gick hon in på VHS och började göra jämförelser! Hade jag sökt i höstas skulle jag inte kommmit in på sjuksköterskeprogrammet i Göteborg, men däremot i Borås via mitt högskoleprov. Hon trodde att konkurrensen kunde öka en del nu till våren så då vore det ju bra om jag höjde mig. Men att jag inte skulle komma in trodde hon inte. Hon trodde på mig =)

Så nu är jag anmäld till Högskoleprovet och det pluggas för fullt för målet är fortfarande att få 1,5
(medel då jag gjorde provet sist var 0,9 och det var också det jag fick)

Kommentarer
Postat av: Liselotte

Underbart att du är så motiverad, och vilken klippa till kontakt du har! Tack för din kommentar, du har så rätt. Jag måste även bli mer hårdhudad ;)

2009-08-20 @ 11:54:16
URL: http://www.lompansplace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0