KALASDAG

Igår så fyllde min lilla Alexander hela 1 år! När man får barn så säger alla att man ska njuta av tiden för det går så fort, otroligt fort! När man står där med sitt lilla nyfödda knyte i famnen så tänker man bara "jaja, visst det kommer gå fort"
Vad man då inte fattar är att det faktiskt går fort! Det är som ett trollslag, så vips har du en ettåring medans det känns som det var igår ni kom hem från BB.

Gårdagen började med att jag och Thomas gick in och sjung för Alexander. Jo..klart man ska sjunga även om han är så liten! Bra traditioner ska man börja med i tid.
Han blev faktiskt väldigt glad och satt och skrattade hela tiden, fast han var väldigt nyfiken. Paket på sängen fick han också, dock verkade han väl inte sådär jätteintresserad av sitt paket...men mysigt var det!

 

Vi åt frukost och sedan fortsatte mina förberedelser inför det öppna huset som vi skulle ha. Först ringde Angelica och sa att lilla Alva hade åkt på magsjuka så de kunde inte komma. Tråkigt =( Sen ringde Therése och sa att den lilla Alvan inte heller mådde så bra så de skulle till BVC, och Ellie var tvungen att packa så hon och Alexander kunde inte heller komma.

Ojoj, tänkte jag. Kommer någon alls?

Men så ringde Jennie och sa att hon var på g! Då gjorde jag nästan vågen =) Lagom till de kom vaknade Alexander från sin förmiddagsvila och vi kokade korv. Korv med bröd är väl näst intill en måste på ett kalas för barn?

Felix var jätteduktig och kunde äta helt själv med gaffeln (Felix är ca 3 veckor äldre än A) medan Alexander föredrog att kasta ner sina korvbitar på golvet...

En stund senare kom även min mamma förbi och hon fick också lite korv med bröd. När vi alla var mätta och belåtna så lekte pojkarna medan tårtan och pajen förbereddes! Första gången jag bakade en tårta, någonsin, och den blev faktiskt ganska bra. Använde dock liiite för mycket sugarpaste så det får bli mindre till tårtan imorgon. Felix och Alexander röjde runt i lägenheten och hittade alla möjligt att leka med.

 

 

Plingeling på dörren!

Vips så var Frida och Melih här också, riktigt trevligt! Vi satte oss ner allihop och åt tårta. Alexander fick faktiskt också lite tårta. Jag har hela tiden sagt att första gången han ska få smaka på sötsaker är på sin ettårsdag och då ska han få smaka på sin tårta, så det fick han nu. Han tyckte om den...tror jag..och åt 4 teskedar =) Han är inte så förtjust i sötsaker, vilket jag är väldigt tacksam över.

Pojkarna sprang iväg och lekte hej vilt medan vi sprang efter. Det lektes med både det ena och det andra, men det är så roligt att se. Alexander hade jätteroligt!

Tillslut blev Felix jättetrött så Jennie fick dra sig hemåt, min mor åkte för att hämta en arbetskamrat medan Alexander och Melih tog sig ett mellanmål. Efter det blev Melih också trött (undrar om det är något med den här lägenheten?=) så Frida fick dra sig hemåt och precis då hon skulle gå så kom min mamma tillbaka med Ingela. Det tog inte många minuter förrän det plingade på dörren igen! Det var Mia & Jack som kom förbi och också ville vara med på kalas.

 

 

 

Alexander tyckte det var så roligt med allt folk och höll låda för alla hela tiden. Då de sista gästerna gick vid 17-tiden så var den lilla ettåringen helt slut, men skulle inte sova! Nej, han skulle fortsätta leka med alla sina leksaker och busa.

En bättre ettårs dag än den igår tror jag inte man kan få, jag vet att man inte kan få det =) Allt var så lyckat och jag är så glad att så många ville komma förbi och säga grattis.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0