SHOPPINGDAG

Idag åkte jag och Alexander till Backlaplan (variation förnöjer) för att se vad vi kunde hitta för skojsiga saker. Huvudmålen var Kicks och Kapp Ahl.

På väg till Kicks träffade jag på en gammal klasskompis från Lernia som jag inte sett på jättelänge och det var så roligt att träffa på henne igen.

Väl på Kicks så ville jag köpa ett kit med lösnaglar. Men de rekommenderade mig att få naglarna gjorda istället eftersom de naglarna knappt skulle hålla en vecka. Tråkigt men jag är tacksam över att de inte försökte lura på mig något.
Fick hjälp med att hitta bra rengöringsprodukter och ett foundation som borde passa mig, mycket najsigt!

Efter det så gick färden vidare mot Kapp Ahl...

 

Men..väl inne på Kapp Ahl så blev jag väldigt besviken på personalen, och det är inte första gången heller för den delen. Problemet är deras attityd, de verkar inte så engagerade i att behålla sina kunder.

Idag handlade det om örhängena. Det stod att de skulle kosta 39,50:- men helt plötsligt ville han ha 79,50:-för dem. Då sa jag att det stod att de kostade 39,50:-, och fick svaret "Ja i polsk valuta ja, men i svensk kostar de 79,50:-"

Jag sa då att det faktiskt stod SEK 39,50:- men han trodde mig fortfarande inte och datorn hade ju faktiskt registrerat 79,50:-.

Samtidigt som vi stod och hade denna väldigt trevliga diskussion så kom det fram en dam och frågade om han kunde se om en klänning hon letade efter fanns i en annan Kapp Ahl affär, eftersom den verkade vara slut där vi var. Då svarade han rätt tyket att jo det kunde han väl, om hon tog en nummerlapp och väntade på sin tur (hon ville bara veta om han kunde se det). Men hon borde inte förvänta sig något för de hade mest grejer kvar och där var den ju slut.

Kan män ha pms?

Vi fortsatte vår diskussion om priset och tillslut så trodde han på mig efter att jag visat honom vad det stod på baksidan

Kan detta misstolkas som polsk valuta eller SEK 79,50:-?

 

Jag fick mina pengar tillbaka eftersom jag hunnit betala redan, lite trevligare blev han men jag kan säga er att där finns en hel del kvar att jobba med...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0