I VÄNTANS TIDER

Bilder: http://emoen1.bilddagboken.se

Jag måste bara berätta om en sak som gjorde mig fruktansvärt besviken idag. Först var jag arg, förbannad o kände mig riktigt morr.

Men nu känns det bara ledsamt, jag skulle vilja prata om pensionärer..och mataffärer.
Alltså, pensionärer i mataffärer.

Igår när jag var i affären så var där en tant med rollator. Jag förstår att det är svårt att gå och sånt och det är lätt att man blockerar dom små gångarna. Eftersom jag är så förstående över detta så springer jag som en dåre fram och tillbaka för att undvika att stressa tanten genom att stå och trampa bakom, ger ett vänligt leende och börjar kryssar genom precis hela butiken igen bara för att komma 1 meter framför henne.
Men vad tror ni händer? Jo..jag klämde in min korg i ett hörn just för att den inte skulle vara i vägen. I ett hörn längst in i affären. Går bort några sekunder för att hämta något och vad tror ni jag ser när jag kommer tillbaka?

Jo...där står tanten och putter på min kundkorg med sin rollator för att demonstrera att den står i vägen. Jag skyndar mig fram för att ta bort den men hon fortsätter att putta på den tills jag kommit en bit därifrån.
Tacksamt.

I affären idag då, fullt av pensionärer och jag som vanligt kryssar fram och tillbaka för att vara så lite i vägen som möjligt för dem och för att de ska få gå i sin takt. Men vad händer?

JO

Jag går längs med en av gångarna när en tant med rollator kommer emot mig. Jag ökar takten så jag ska kunna komma in i en annan gång för att kunna släppa fram henne (jag var ganska instängd i gången o kunde inte gå tillbaka) Tror ni tanten stannar? Självklart inte, hon fortsätter o kör praktiskt taget på mig.
När jag lyckats komma in i gången någorlunda oskadd så kommer där en annan tant emot mig med en kundvagn och det är trångt här så jag knör mig så långt åt hyllorna jag bara kan o river nästan ner varor. Jag ser att hon är på väg att säga något, förväntar mig kanske ett tack eller ett leende eller nåt sånt. Ne..då säger, hm..tanten..."Du kör ju nästan på mig!" Fakta då här i fallet är att jag inte ens var i närheten av henne eftersom jag hade extrem närkontakt med hyllvarorna. 

Sånt gör mig så fruktansvärt arg! Jag har inte gjort något mot dem för att förtjäna något sånt tillbaka. Nästa gång tänker jag säga ifrån, men då får jag väl hela affären på mig för jag är otrevlig som kan säga något sådant till en stackars gammal människa...ååååh...vad trött jag blir.

Men iaf, i tisdags så var det ju audition för bodypump instruktör och jag tror att det gick ganska bra faktiskt, både för mig o Günter. Vi har inte hört något än men vi väntar med spänning. Får jag jobbet så får ni komma på mina pass sen ;)  Men det är nervöst när dom aldrig ringer...ooh...

Nu vill jag att min älskling ska komma hem så jag kan få pussa lite på honom

Kommentarer
Postat av: Günter Sand

Grattis till auditionen. Det var bra jobbat. Nästa gång är det min tur.

2007-12-14 @ 22:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0