MYSPYS

Bilder: http://emoen1.bilddagboken.se

Helgen har vart riktigt mysig faktiskt..men vi börjar med fredagen då min älskling ÄNTLIGEN kom hem efter att ha vart borta på kurs en vecka. Vad som var lite småjobbigt när jag stog o väntade på honom på perrongen var att jag hela tiden trodde att tåget kom, när det egentligen bara var spårvagnen som kom från angered/bergsjön hållet. Så man blev glad,  och besviken, glad, besviken..ja ni fattar..jada jada..men sen när tåget väl kom (20 minuter försenat) så blev jag tokglad! Så åkte vi hem och det kändes som om vi inte hade sett varandra på hur länge som helst.

På lördagen så skulle vi ha julstämning, jag hade gjort iordning pepparkaksdeg (som för övrigt blev såååå god) och vi bakade för fullt på lördagen och vi blev faktiskt riktigt stolta över våra pepparkakor. Enligt Thomas så skulle det blivit 20 mer om jag inte hade ätit så mycket deg, men det kunde jag inte hålla med om för jag hade nog bara ätit deg för runt 10 pepparkakor.
På kvällen så skulle vi gå ut o äta något och åkte till den lokala krogen här, men det var nån slags dansbandsmusik som spelade och högt som attan var det så jag hade verkligen ingen lust att sitta där. Så vi åkte runt o runt o hamnade i stan tillslut. Pizza Hut på Hamngatan (östra tror jag?) mm..mums..jag har faktiskt börjat gilla det. För er som är vana vid att pizza hut är ett litet hak så ska ni nog besöka restaurangerna i Göteborg för dom är tokfina och det är riktigt trevligt som en stor restaurang med riktigt go mat o salladsbord o allt sånt..ojoj, mätta blev vi.

På söndagen så hade jag fått för mig att vi skulle göra lussekatter. Men så behöve jag plugga matte också, så det slutade med att Thomas bakade dom (fast jag pluppade faktiskt i russinen, så det så) och jäses vad goa dom blev! Ni som har en karl som inte kan laga mat, ni har ingen som helst aning om vad ni går miste om...det är så underbart så det finns inte =)

Efter detta så åkte jag o handlade och herregud vad mycket folk. När jag är och handlar så är det antagligen många som tror att jag har något emot småbarn, men det har jag inte, det är deras föräldrar jag inte tål.
Nu vet jag inte hur det är att ha småbarn, men jag har många vänner som har det och när jag ser hur dom säger till sina ungar och ungarna lyssnar o kan bete sig o så, så förstår jag inte varför folk ger upp så lätt. Ska jag behöva plågas av småbarnsföräldrar som tror att dom kan göra vad som helst bara för dom har småbarn? Det är faktiskt ganska störande, som det är med ammande överallt. Nej, det är faktiskt inte ok. Jag bryr mig inte om det är naturligt, det är naturligt att urinera också men det får du inte göra överallt. (nu är jag så där kritiserande igen, men jag kan inte hjälpa det, det här är faktiskt min blogg =)

Vad mer? Jag kommer alltid på så mycket att säga men glömmer det lika snabbt.

Jag saknar snö.
Jag vill ha snö!
GE MIG SNÖ!

=)

Jo! Grattis till min underbara vän Linda som fick en liten Pontus i fredags!! Jag är så superglad för hennes skull! Och sötare Pontus finns inte :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0