ÅH SÅ DÅLIGT

BILDER:
http://emoen1.bilddagboken.se

Den här dagen suger fett...allt är dåligt, jag är samhällstrött!

Har precis gjort en analys som handlar lite om samhället, börjar alltid tänka så mycket då och blir så kritisk till allt. Var ska jag börja?

Imorse då så var jag på samhällsprovet, när jag kom ut därifrån så blev jag nästan påhoppad av en tjej som ville veta vad MVG-frågan var. Jag sa att om hon läser häftet och texten så är det inga problem för allt står där. Men hon ville veta var det var. Då blev jag sur o sa att jag ju inte kan säga till henne vad mvg frågan är eftersom hon ska göra provet senare. Så går jag på toa, när jag går förbi där några minuter senare så ser jag folk som står o berättar för henne. Jag tycker det är så fruktansvärt fel att bete sig så, att man ens kan med? Det är inte första gången det händer, men det gör mig så satans förbannad rent ut sagt, jag går in och sätter mig, har 4 timmar på mig att analysera. Personen som får reda på allt kan ju i förväg leta upp vilka ställen i texterna man kan få reda på svaren. Ne fy svordom vad sur jag blir på sånt!

Sen då att Mona Sahlin nu inte stöder Göran Johanssons "utspel" i kvällspressen. Herregud, han tar ju upp ett stort problem vi har här i stan! Hur ska vi kunna hantera en flyktingvåg när vi inte ens har resurser för att hantera samhället som det ser ut idag? Och nej, jag är inte rasistisk, jag är realistisk. Man kan inte vara snäll hela tiden, alla måste ju ta sitt ansvar och den här staden klarar inte av mera ansvar nu, det håller ju redan på att spåra ur som det är! Om folk slutade vara så rädda för att bli anklagade för att vara rasister så skulle vi kanske kunna lösa våra problem. För som det är idag så kan du ju knappt säga något negativt utan att bli anklagad för det. DÄR har vi problemet. Så tack Göran Johansson, och bara det att många tycker han är modig som vågar ta upp detta att vi faktiskt antagligen inte kommer klara en flyktingvåg visar ju att många vill se att detta tas upp. Sen håller jag inte med om allt han säger, men att han ens vågar ta upp det är ju guld värt!
Kan inte alla nu bara hjälpas åt?

Och sen har vi då vänstersidan i politiken, har ju blivit en del politik nu när man läst om det.
Här kommer två exempel, välj ett.

1. Överskott i budgeten - Vi sparar överskottet och betalar av vår statsskuld. Inga ökade bidrag eller sänkta skatter. Däremot så kan vi få en stabil skattesäkning i framtiden.

2. Överskott i budgeten - Vi sparar inget utan höjer bidragen och sänker skatterna. Sen till nästa budget lånar vi mer och senare i framtiden så höjer vi skatterna rejält för våra barn så statsskulden kan betalas

Ja..jag tycker iaf att ettan låter bäst, vad tycker du? Moderaterna står för ettan och socialdemokraterna för tvåan. Vill ni enligt min mening veta varför alla som går på bidrag avskyr moderaterna? Here we go, beredd?

Okej..När sossarna har makten så lånar dom pengar för att kunna sänka skatterna och höja bidragen. Människor blir tokglada för det innebär ju mer pengar i plånboken nu. Vad dom inte inser är att denna skuld någon gång måste betalas tillbaka. Se det som ett sms lån. Du får pengar nu, men räntan är hög och pengarna måste ju trots allt betalas tillbaka senare.

När moderaterna kommer till makten sänker de bidragen och höjer skatten. Varför? Jo, lånen som socialdemokraterna tagit måste ju betalas tillbaka och det gör moderaterna. De tar inget sms lån utan sparar pengar så vi senare kan få mer pengar i plånboken utan att betala ränta på det.

Hänger ni med?

Alltså..

Sossarna gör att skatterna kommer höjas senare (eller så tvingas moderaterna göra det) för att medborgarna vill ha pengar NU. Här kan man ju fundera på varför många som går på bidrag röstar på sossarna (okej att man inte ska behöva lida, men det finns lösningar och jag vet många bidragsfuskare som nu måste jobba). Jag vill påpeka att de jag syftar på inte är de som verkligen drabbas hårt, men det finns många som klagar men som faktiskt inte drabbas hårt utan bara är lata och inte vill leva efter moderaterna.

Moderaterna försöker lösa lånet så gott de kan vilket gör att skatterna i framtiden kan sänkas, och inte bara temporärt utan hela tiden. De vill att fler ska börja jobba för att få mer pengar till staten SOM I FRAMTIDEN, läs framtiden nu, kommer att höja bidragen till de som verkligen behöver det. Så varför röstar många arbetare på moderaterna? Jo, för att det tjänar sig att jobba och inte gå hemma och lura tills sig bidrag.

Ibland blir jag mörkrädd för det här samhället..

Jag tänker för mycket


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0