MIN KONSTIGA DAG

Jag måste berätta om i måndags, för det var så konstigt..

Jag var på väg till körskolan och skulle ut  köra en sväng, so far so good änna.
Vi skulle bort till något område här i närheten o öva lite svängar, backningar o sånt i korsningar.
Kruxet idag då var att dom hade bestämt sig för att bygga överallt just där vi skulle köra, det var grus, avspärrningar, traktorer, ja allt möjligt. Iaf..gick ju bra ändå. Första konstigroliga grejen:
Stod vid en trottoar, med en bil framför mig (säkert avstånd, inga problem, dessutom skulle jag ju backa). Så jag börjar backa runt hörnet och backar lite till så jag hamnar rätt. Helt plötsligt kommer det ut en tant..och flyttar på bilen som jag stod parkerad bakom :D Det är något magiskt när det står övningskörning på en bil haha..

Konstigroliga grejen nummer två: Vi körde bort till en annan trottoar istället så den stackars tanten skulle få lite ro (eller tant, hon var väl mellan 45-50 nånting). Gör samma sak här, backar runt hörnet men istället så backar jag ännu längre upp gå gatan och stannar framför ett hus för det är färdigbackat där. Inne i huset, mitt i fönstret står en annan tant och totalt råglor på oss, och när hon märker att vi tittar på henne (man gör ju det om man blir utstirrad) då går hon bort 2 sek, går tillbaka till fönstret och blir väääldigt intresserad av sina blommor :D Så vi kom på att det var ett konstigt område och vi kör därifrån.

Så vi åker bort mot Keillers Park och kör runt lite där o ner för backen och sedan kör vi på vägen bort mot vågmästarplatsen..här kommer konstiga grejen tre och den är verkligen inte rolig!: När jag kör där på vägen så ska bilbilen framför in på en parkeringsplats och bilen bakom den bilen stannar för hon ska tydligen också in där. Men sen så verkar det som om hon kommer på att det inte finns några platser, så hon bara gasar och åker iväg och jag kör efter, när tanten helt (har ni märkt att det mest är tanter som var konstiga denna dag?) tvärbromsar för hon ser en parkeringsplats till höger hon ska in på, men sen ångrar hon sig där också och fortsätter i snigeltakt framåt. Här har min lärare tröttnat och säger åt mig att köra om, så jag börjar köra om men märker att jag inte kommer förbi för att kärring********** (rent ut sagt) gasar som f** medan jag ligger brevid henne! Grejen är att vägen är smal, det är maskiner och möte, så jag kastar mig på bromsen och min lärare blir så arg på tanten i bilen, men jag var duktig och vi hade ett jättebra exempel på varför man MÅSTE titta i sina spelgar!

Så om du tanten läser det här; FY PÅ DIG! SKÄMMAS SKA HON!

Sen när jag går förbi pressbyrån så ser jag inne i vänthallen hur en kille tar av sig skorna och har lagt ut en matta, sjunger lite och börjar be..ja..allas reaktioner där inne var ganska rolig.
Alltså..jag vet faktiskt inte vad jag tycker om sånt, jag är splittrad. På samma gång som jag respekterar en religion så känns det inte så, eller jag vet inte hur jag ska beskriva det, men jag tycker inte riktigt det är ok att bara bre ut en matta o börja be inne i pressbyrån (eller utanför). Likadant om jag åker spårvagn så vill jag inte höra några bibelsånger..från någon religion.

Månadens böcker då som alla MÅSTE köpa för dom är bra...
Jarastavens Vandring av Saga Borg, bok åtta har kommit ut nu. Finns att köpa på adlibris och det är inte dyrt heller Så spring o köp små vänner.
*Völvans dotter
*Ondskans tecken
*Vindens öga
*Urlas skugga
*Mörkrets makter
*Dödens vingslag
*Livets källa
*Vargens lya

Jag rekommenderar att ni börjar med bok 1 :P

Och igår kom min älskling hem! Åh jag blev så glad...jag har saknat honom sååååå himlans mycket så ni anar inte!  Och han hade köpt vin o choklad i Paris..sötnosen :)


Bilder: http://emoen1.bilddagboken.se Klicka på de markerade datumen i kalendern till vänster




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0